اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه شاهرود:

جوانان نیازمند توجه بیشتری هستند

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه شاهرود تأکید کرد: جوانان امروز کشورمان نیازمند توجه بیشتری در مسیر تربیت و بخش‏های دیگر زندگی هستند.

جوانان نیازمند توجه بیشتری هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام حمید عبداللهیان عصر یک‌شنبه در جلسه صالحین واحد بسیج دانش‏آموزی پیشگام شاهد حوزه ایمان شاهرود گفت: مسئله شناخت از «خود» از اقدامات آغازین و ریشه‏ای در مسیر تربیت است.

عبداللهیان افزود: انسان دارای زندگی فردی و اجتماعی در ابعاد گوناگون بوده و تا زمانی که خود و ارزش خویش را به خوبی نشناسد، قابلیت‏های منحصر به فرد و ویژگی‏های قابل توجه خود را پیدا نکند و هم‌چنین ناتوانی‏های موجود و نیازهای ذاتی و فطری‏اش را درک نکند، نمی‏تواند در مسیر تربیتی درستی قرار گیرد و به اهدافش برسد بنابراین براساس اصول بیان شده، خودشناسی لازمه تربیت هر انسانی در جامعه به سوی کمال‌جویی است.

وی با بیان اینکه نخستین و نزدیک‏ترین واقعیت زندگی، واقعیت «خود» است، تصریح کرد: در درون واقعیت «خود» بوده که بسیاری از مسائل و حقایق بزرگ جلوه‏گری می‏کند و مهم‏ترین این حقایق، حقیقت خداست.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ویژگی اثرپذیری در جوانان گفت: انسان موجودی اثرپذیر و آموزش‏پذیر است و به طور غریزی و طبیعی دیده‏ها و شنیده‏ها را می‏آموزد و از آنجایی که فکر و دل جوان هنوز دچار دل‏مشغولی‏های روزگار و مسائل متنوع فردی و اجتماعی نشده، از موقعیت بسیار مناسبی برای یادگیری بهره‏مند است و قلب و دل او مانند زمین آماده کشت، هر دانه را پذیرفته و می‏پروراند.

عبداللهیان با اشاره به ویژگی رشد عقلی گفت: جسم و جان جوان در یک حرکت همه‌ جانبه پیوسته رو به رشد است و در پیکر پر رمز و راز جوانان هر لحظه تحولی عظیم صورت می‏گیرد.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه نیروی عقل جوان، هر روز و هر شب در جایگاه متکامل‏تری قرار می‏گیرد، افزود: جوانان دارای شور و نشاط ویژه‏ای هستند و همواره دوست دارند در اجتماع تازه و نو حضور داشته باشند.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول