اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

اکثر نوجوانان از عواقب وحشتناک قرص برنج بی‌اطلاع هستند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به بالا بودن آمار استفاده از قرص برنج در ایران، گفت: اکثر استفاده کنندگان به ویژه نوجوانان از عواقب وحشتناک استفاده از قرص برنج بی‌اطلاع هستند.

اکثر نوجوانان از عواقب وحشتناک قرص برنج بی‌اطلاع هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رحیم سروری بعد از ظهر امروز در همایش خودکشی و رفتارهای مرتبط با آن که در سالن همایش‌های بیمارستان آیت‌الله موسوی زنجان برگزار شد، اظهار داشت: خودکشی آمار قابل توجهی را در سطح جهان دارد.

وی با اشاره به اینکه طی 50 سال گذشته آمار خودکشی در جهان افزایش قابل توجهی یافته است، آمار این افزایش را بیش از 50 درصد اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در برخی کشورها آمار خودکشی بسیار بالا است، اضافه کرد: به دلیل شرایط ویژه فرهنگی و همچنین فرهنگ غنی اسلام این آمار در کشورهای اسلامی پایین است.

وی آمار خودکشی در بین سنین 15 تا 24 سال را بالا اعلام کرد و تاکید کرد: موفقیت خودکشی در سنین بین 40 تا 50 سال بیشتر از سایر رده‌های سنی گزارش شده است.

سروری با اشاره به اینکه فکر برگزاری همایش خودکشی و رفتارهای مرتبط با آن بعد از ملاحظه استفاده نوجوانان از قرص برنج در مقطع خاصی طی سال گذشته در ذهن مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ایجاد شده است، تصریح کرد: اکثر مردم جامعه از عوارض وحشتناک استفاده از قرص برنج با ظاهر فریبنده آن بی‌اطلاع هستند.

وی تاکید کرد: نوجوانان اغلب برای جلب توجه یا (ناز کردن) برای والدین خود اقدام به استفاده از قرص برنج کرده با پای خود به بیمارستان مراجعه می‌کنند و در اندک مدتی از دنیا می‌روند که حکایت از ناآشنایی آنها با عواقب استفاده از این قرص دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه مقوله خودکشی علل پیچیده فرهنگی اجتماعی و اقتصادی دارد، اضافه کرد: خوشبختانه اغلب موارد خودکشی قابل پیشگیری است و می‌توان با مداخلات درمانی از آن جلوگیری کرد.

وی همسویی سامانه‌هایی که ارائه کننده خدمات درمانی هستند، استفاده از ظرفیت‌های بالای رسانه‌ها، استفاده از ظرفیت بی‌نظر آموزش و پرورش و آموزش عالی، استفاده از ظرفیت اماکن مذهبی را از جمله راه‌حل‌های پیش روی خادمان بهداشت و درمان جامعه برای ارائه اطلاعات و خدمات به جامعه هدف برای پیشگیری از اقدام به خودکشی عنوان کرد.

سروری بر ضرورت استفاده از آموزه‌های اسلامی برای پیشگیری از خودکشی تاکید کرد و گفت: تاثیر دین و دعا در پیشگیری از مشکلات روانی به ویژه خودکشی ثابت شده است.

جعفر عطاری مقدم مدیر علمی همایش خودکشی و رفتارهای مرتبط با آن با اشاره به اینکه 250 مقاله به دبیر خانه همایش ارسال شده است، گفت: 143 مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: از بین 250 مقاله 39 مقاله به صورت سخنرانی در همایش در سه روز ارائه خواهد شد

انتهای پیام/ی20

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول