اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پله پله تا نهمین انتخاب/195

جوانان دماوندی شوری دیگر به سرزمین دارالمومنین بخشیدند

خبرگزاری فارس: شوق و ذوق انتخاب در چشمان واجدان شرایط این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان‏های دماوند و فیروزکوه یادآور حضور پرشور و شوق مردم در روزهای ابتدایی انقلاب است.

جوانان دماوندی شوری دیگر به سرزمین دارالمومنین بخشیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران شهرستان دماوند از صبح امروز شاهد صحنه‏هایی بود که شاید بارها و بارها در طول 30 سال گذشته در ایران اسلامی رخ داده باشد، اما امروز حال و هوای سرزمین دارالمومنین دگرگون بود.

شمار زیادی از جوانان و نوجوانان به میدان آمده بودند تا ثابت کنند که در همه ابعاد و عرصه‏های انقلاب اسلامی ایفاگر نقشی اساسی و بی‏بدیلی بوده و هستند.

آنها به صحنه آمدند تا بگویند که یادآوری خاطرات بر جای مانده از پهنه مبارزات امت اسلامی ایران با رژیم ستم‏شاهی طاغوت از درگاه تصاویر آن دوران خون و حماسه، قشر غالب حاضر در معابر و میادین را جوانانی غیور، سرزنده و به دنبال آزادی نشان می‏دهد که به شهادت تاریخ نقطه بارز و اوج آن حضور در راهپیمایی خونین 13 آبان جلوه‏گر شد.

جوانان دماوندی حمایت خود از نظام را ریشه دوانده در دل‏هایشان می‏دانند و می‏گویند: هشت سال دفاع مقدس نیز یادآور ایثارگری‏های غیور مردان و شیر زنانی است که در سنین جوانی و با تسلیحاتی سبک در همان روزهای نخست جنگ، ارتش تا بن دندان مسلح و تقویت شده از طریق استکبار جهانی بعث را زمین‏گیر کرده تا پس از هشت سال طعم شکست را به همه سلطه‏گران جهانی بچشاند.

به گزارش فارس؛ اما فعالیت جوانان ایران اسلامی پس از انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی متوقف نشد و این‏بار همین قشر انقلابی به فرمان رهبر خود ساز سازندگی و زدودن آثار سوء جنگ را بر صور اسرافیل‏گونه همت و تلاش دمیدند.

امروز نیز به لطف و برکت عنایات باری تعالی درهای جهاد و مبارزه در سنگر دانش و فناوری همچنان به روی این امت جهادگر باز است و کم نیستند جوانانی که با شهادت چند تن از دانشمندان هسته‏ای به دستان پلید ایادی صهیونیسم، حال تمام‏قد بر سر آرمان‏های امام راحل (ره)، رهبر معظم انقلاب و شهدای گرانقدر ایستاده‏اند و خود را به خیل عظیم دیگر هم‏سنگران دانشمند هسته‏ای کشور رساندند.

همه این تفاسیر یادآور جمله‏ای تاریخی از معمار کبیر انقلاب اسلامی به هنگام دستگیری توسط دستگاه ساواک است.

امام راحل عظیم‏الشأن (ره) در آن روزهای آغازین مبارزه علیه رژیم ستم‏شاهی در  قبال پرسش آن مامور گستاخ ساواک که "کجایند سربازان شما"؟، فرمودند سربازان من هنوز در گهواره‏ها هستند یا  درخیابان‏های شهر بازی می‏کنند.

پس از چند سال از آن سخن پرمغز حضرت امام خمینی (ره) که تحلیل به آینده آن در ذهن کمتر کسی تبلور می‏یافت، چشمان بهت‏زده جهانیان دید که چگونه جوانان برومند امروز و همان کودکان مشغول به بازی‏ در خیابان مورد اشاره رهبر فرزانه انقلاب چگونه بساط ظلم و جور 2500 ساله شاهنشاهی را به نظام اسلامی مقدس مبتنی بر مطالبات مردمی بدل کرد تا امروز صدور آن انقلاب به الگوی بیداری اسلامی دیگر ملل آزادی‏خواه نه تنها منطقه بلکه همه جهان تبدیل شود.

بیان خلاصه‏وار حضور جوانان در عرصه مختلف انقلاب و حماسه‏سازی‏های دلاورانه آنان رسیدن به چهره‏های بشاش، خندان و گاه همراه با شیطنت‏ها و بزله‏گویی‏های مختص آن دوره سنی در بیرون از حوزه‏های اخذ رأی است.

جوانانی که قهقهه مستانه خنده و شادی آنها نه تنها نباید ناخشنودی و نگرانی ما را فراهم سازد بلکه باید قوت قلبی باشد برای همه که به حول قوه الهی، برکت ولایت و غیرت ذاتی مردمان ایران‏زمین هنوز بسیارند جوانان آگاهی که می‏توانند متضمن حفظ و صیانت از ارزش‏های والای انقلاب اسلامی باشند.

انتهای پیام/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول