اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان خبر داد

بهره‌مندی 133 هزار کردستانی از خدمات کمیته امداد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان از بهره‌مندی 133 هزار کردستانی از خدمات این نهاد مقدس خبر داد و گفت: امسال 4 هزار و 800 نفر نیز به دلایل مختلف از جمله اشتغال‌زایی و توانمندسازی از زیر پوشش خارج شده‌اند.

بهره‌مندی 133 هزار کردستانی از خدمات کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد ظهر امروز در دیدار مدیران  و کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با نماینده ولی فقیه در کردستان که به مناسبت 34 سالگرد تاسیس این نهاد مقدس برگزار شد، اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان بال عاطفی نظام توانسته در راستای حل مشکلات نیازمندان و توانمندسازی محرومین گام‌های ارزشمندی را بردارد.

وی افزود: تلاش برای حل مشکلات نیازمندان و مبارزه با فقر یکی از مهم‌ترین دستورات دین مبین اسلام است که کمیته امداد نیز با همین نگاه درست 22 روز بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام تشکیل شد.

به گفته وی کمیته امداد امام خمینی (ره) با توجه به رسالت مهمی که بر عهده داشت قبل از هر نهادی در کشور تاسیس و با حرکت در مسیر تدابیر حکیمانه امام (ره) و تبعیت از فرامین رهبری به عنوان یکی از موفق‌ترین نهادها در سطح کشور مطرح است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان، این نهاد مقدس در استان کردستان نیز با زیر پوشش قرار دادن بیش از 134 هزار نفر مددجو در قالب 37 سرفصل مختلف به آنان خدمات ارائه می‌کند.

موسی‌نژاد با بیان اینکه نگاه کمیته امداد در دهه چهارم تلاش برای توانمندسازی مددجویان و خارج کردن آنان از زیر چتر حمایت‌های مستمر است، اضافه کرد: بر اساس پالایش‌هایی که انجام شده از ابتدای امسال تا کنون 4 هزار و 800 نفر به دلایل مختلف همچون توانمندسازی، ایجاد اشتغال و غیره از زیر پوشش این نهاد خارج شده‌اند.

* ثبت 7 هزار فرصت شغلی در سامانه رصد

موسی‌نژاد ایجاد اشتغال برای مددجویان را از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته امداد عنوان کرد و گفت: با توجه به نام‌گذاری امسال به عنوان سال‌ جهادی اقتصادی کمیته امداد در این زمینه با وجود تحقق تعهد استانی خود مبنی بر ایجاد 2 هزار و 242 شغل تا کنون موفق به ثبت بیش از 7 هزار فرصت شغلی در سامانه رصد شده است.

وی به برنامه‌های کمیته امداد امام (ره) در حوزه فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: در طول سال‌ جاری بیش از 5 هزار خانواده مددجوی زن سرپرست خانوار در برنامه جامع آموزشی این نهاد در سطح استان شرکت و آموزش‌های مختلف را فرا گرفته‌اند.

* بهره‌مندی 17 هزار دانش‌آموز و دانشجوی کردستانی از خدمات کمیته امداد

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان، در حال حاضر بیش از 15 هزار دانش‌آموز و 2 هزار دانشجو از حمایت‌های مختلف این نهاد در سطح استان بهره‌مند و در برنامه‌های فرهنگی و آموزشی آن شرکت می‌کنند.

موسی‌نژاد از ساخت مسکن برای مددجویان به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های کمیته امداد نام برد و گفت:‌ در طول سه سال گذشته یک‌هزار و 220 واحد مسکونی در زیربنایی به مساحت 80 هزار متر مربع برای مددجویان این استان توسط این نهاد به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته وی 830 واحد مسکونی از تعداد مذکور مربوط به سفر تاریخی و پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کردستان بوده است.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول