اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته احسان و نیکوکاری صورت می‌پذیرد

اهدای یک هزار مورد جهیزیه به مددجویان کمیته امداد همدان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) استان همدان از اهدای یک هزار مورد جهیزیه به مددجویان کمیته امداد در هفته احسان و نیکوکاری خبر داد.

اهدای یک هزار مورد جهیزیه به مددجویان کمیته امداد همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان مهدی فضلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهم برنامه‌های هفته احسان و نیکوکاری اظهار کرد: بیش از 200 عنوان برنامه از 13 الی 19 اسفندماه سال جاری با شعار "سیره نبوی، احسان علوی و جهاد اقتصادی" اجرایی خواهد شد که توزیع هزار مورد سبد کالایی در بین مددجویان و بیماران صعب‌العلاج و همچنین اهدای یک هزار مورد جهیزیه به خانواده‌های زیرپوشش امداد از مهمترین برنامه‌های این هفته است.

وی افزود: زنگ نیکوکاری روز 17 اسفندماه به طور همزمان در 800 مدرسه به صدا در می‌آید و 400 پایگاه شهری و روستایی نیز به منظور جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سطح استان تعبیه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان ابراز کرد: میزان کمک‌های جمع‌آوری شده در سال گذشته حدود 500 میلیون تومان برآورد شده که این رقم نسبت به سال 88 با رشد 44 درصدی مواجه است.

وی با اشاره به فعالیت 2 هزار و 869 رابط فرهنگی در سطح استان اضافه کرد: واگذاری 176 واحد مسکونی به مددجویان، ویزیت رایگان بیماران در درمانگاه امام خمینی (ره)، تجلیل از رابطان فرهنگی امداد، کارآفرینان، امدادگران و همچنین تجلیل از پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد امداد از دیگر برنامه‌های هفته احسان و نیکوکاری به شمار می‌آید.

فضلی خاطرنشان کرد: آحاد و اقشار مختلف مردم می‌توانند به منظور کمک‌رسانی بیشتر کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب "50005" بانک ملی واریز کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 75 پزشک خانواده و 243 مرکز درمانی مشغول همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان هستند که علاوه بر خدمات عادی پزشکی در صورت نیاز افراد مددجو به پزشک متخصص ارجاع داده می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان در ادامه به بیان خلاصه‌ای از عملکرد این نهاد در سال جاری پرداخت و افزود: تعداد خانوار و نفرات زیرپوشش امداد به ترتیب 41 هزار و 851 نفر و 84 هزار و 236 نفر در سال جاری هستند که در مجموع با رشد 11 درصدی نسبت به سال گذشته 222 میلیارد ریال مستمری دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: تحویل 3 هزار و 500 مورد جهیزیه به ارزش 28 میلیارد ریال، پوشش بیمه‌ای، خدمات درمانی و ارتقای شاخص‌های بهداشتی 26 هزار و 344 نفر با هزینه‌ای بالغ بر 31 میلیارد ریال و حمایت از 8 هزار و 478 نفر یتیم با پرداخت هزینه‌ای بالغ بر 50 میلیارد ریال توسط افراد حامی از دیگر اقدامات صورت گرفته در سال جاری است.

فضلی تعداد احداث و خرید مسکن مددجویان را 519 مورد ذکر کرد، و گفت: از ابتدای سال جاری بالغ بر 116 میلیارد ریال صرف احداث، تعمیر و بازسازی مسکن مددجویان شده است.

وی اضافه کرد: طرح‌های خودکفایی اجرا شده 41 هزار و 709 مورد با 28 درصد رشد نسبت به سال گذشته، وام خودکفایی و اشتغال ثبت شده در سامانه رصد 13 هزار و 961 مورد با 417 درصد رشد نسبت به سال 89 و پرداخت 574 میلیارد و 597 میلیون ریال وام در حوزه خودکفایی و اشتغال مددجویان تحقق یافته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان از پرداخت 6 هزار و 250 مورد وام قرض‌الحسنه به افراد مددجو خبر داد و افزود: ارزش ریالی وام پرداخت شده 60 میلیارد ریال است که این رقم با افزایش 50 درصدی نسبت به سال گذشته مواجه است.

وی همچنین در ارتباط با میزان مشارکت‌های مردمی و کمک‌های صورت گرفته ابراز کرد: تعداد و مبلغ درآمد صندوق صدقات، زکات جمع‌آوری شده، مبلغ جمع‌آوری شده برای ایتام و سایر کمک‌های مردمی به ترتیب 215 هزار مورد، 45 میلیارد ریال، 55 میلیارد ریال، 50 میلیارد ریال و 35 میلیارد ریال است.

فضلی در پایان سخنان خود رشد کمک‌های مردمی و صدقات را نسبت به سال گذشته در استان همدان 40 درصد ذکر کرد و افزود: 58 میلیارد و 942 میلیون ریال مبلغ پرداختی حق بیمه مشمولان بیمه‌های تأمین اجتماعی در سال جاری است که با رشد 149 درصدی نسبت به سال 89 روبه‌رو شده است.

انتهای پیام/خ۱۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول