اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان خبر داد

مشارکت 64 درصدی زنجانی‌ها در انتخابات مجلس

خبرگزاری فارس: امام جمعه زنجان گفت: بیش از 64 درصد از مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت داشتند.

مشارکت 64 درصدی زنجانی‌ها در انتخابات مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در جمع کتاب‌داران استان زنجان با تاکید بر اینکه به وضعیت کنونی کتاب‌خوانی در استان نباید راضی شد، اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در دو بعد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تلاش زیادی نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد بستر مناسب، ساختمان و ابزار کار و کتاب در بعد سخت‌افزاری و ایجاد فرهنگ کتاب خوانی در بستر نرم افزاری از مهم‌ترین اقدامات در راستای تبلیغ کتاب‌خوانی و گسترش آن در استان زنجان است، خاطر نشان کرد: هنوز در کشورهای جهان سوم فرهنگ کتاب‌خوانی جا نیفتاده و این امر جایگاه مناسبی ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه فرهنگ کتاب‌خوانی باید به عنوان یک فرهنگ عمومی در استان زنجان ترویج شود، اضافه کرد: در خانواده‌ها در این زمینه بسترسازی مناسبی صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه فاصله استان زنجان تا حد مطلوب زیاد است و در زمینه کتاب‌خوانی از دنیا عقب است، ادامه داد: زنجان با داشتن تاریخچه کهن و پر افتخار و پرورش اندیشمندان، شعرا، عرفا، حکما و ادیبان بزرگ باید در این راستا برنامه‌ریزی کند.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: مطالعات زیادی در زمینه توسعه کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در استان زنجان انجام می‌شود، که باید در این راستا از ایده‌های نو استقبال ‌شود.

وی با تاکید بر اینکه کتابخانه‌ها باید از نظر کمی و کیفی توسعه داشته باشند، یادآور شد: کتاب‌داران نیز از گنجینه‌های بسیار ارزشمندی محافظت می‌کنند که به منظور ارتقای فکر و آگاهی خود از این گنجینه بهره می‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در ادامه سخنان خود به حضور گسترده و با شکوه مردم در روز انتخابات اشاره کرد و گفت: ملت ایران با حضور خود در انتخابات رکورد جدیدی را ثبت کردند و نشان دادند که با بصیرت بالای خود همواره همراه انقلاب و رهبری هستند.

وی خاطر نشان کرد: حضور مردم در نهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی سیلی محکمی بر صورت دشمنان بود، که بار دیگر بصیرت ملت ایران شکست سختی را به آن‌ها تحمیل کرد.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول