اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با 86 درصد مشارکت

اسفراین بیشترین مشارکت را در انتخابات خراسان شمالی دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار اسفراین با اشاره به اینکه 86 درصد واجدان شرایط این شهرستان در انتخابات مجلس شرکت کردند، گفت: بیشترین میزان مشارکت انتخابات خراسان شمالی مربوط به اسفراین است.

اسفراین بیشترین مشارکت را در انتخابات خراسان شمالی دارد

محمد محمدزاده دقایقی قبل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسفراین اظهار داشت: برای انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه اسفراین در مجموع 82 هزار نفر واجد شرایط رای دادن بودند.

به گفته وی از این تعداد جمعیت واجد شرایط 74 هزار و 455 نفر در انتخابات مجلس اسفراین شرکت کردند.

فرماندار اسفراین تصریح کرد:شهرستان اسفراین جزو معدود حوزه‌های انتخابیه کشور است که میزان مشارکت به 86 درصد می‌رسد.

وی همچنین حضور گسترده مردم در انتخابات مجلس نهم را  برشمرد و گفت: این حضور مردمی در پای صندوق‌های رای موجب خرسندی دوستداران نظام و یاس و ناامیدی دشمنان شد.

محمدزاده حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای در انتخابات مجلس نهم را بزرگ‌ترین فرصت و قوت نظام برای دفع تهدیدات خواند و افزود: این حضور میلیونی در مقابل هجمه‌های عظیم دشمنان انقلاب اسلامی مانند ناکامی‌های گذشته یاس و ناامیدی را در دل دشمنان نظام وارد کرد و موجب خرسندی دوستداران نظام شد.

وی با تشکر از آحاد مردم اسفراین برای شرکت گسترده در انتخابات یادآور شد: مردم با حضور در پای صندوق‌های رای برگ زرین دیگری را در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زدند.

اخذ 22 هزار رای به روش رایانه‌ای در اسفراین

فرماندار اسفراین در ادامه با اشاره به اینکه انتخابات مجلس نهم در 25 شعبه اخذ رای در این شهرستان به صورت رایانه‌ای برگزار شد، تصریح کرد: در این شعبه‌های از 22 هزار و 351 نفر به صورت رایانه‌ای رای‌گیری به عمل آمد.

محمدزاده گفت: از 25 شعبه ساماندهی شده برای برگزاری انتخابات رایانه‌ای در اسفراین 12 صندوق شهری و 13 صندوق روستایی بوده که انتخابات در این شعبه‌ها به صورت صد درصد الکترونیکی انجام شد.

فرماندار اسفراین با اشاره به اینکه تمام زیرساخت‌ها مربوط به برگزاری انتخابات رایانه‌ای در این حوزه انتخابیه فراهم شد، گفت: شعب رای گیری رایانه‌ای در اسفراین نیز به سه سطح معمولی، شلوغ و پر ازدحام تقسیم‌بندی شد.

وی یادآورشد: برای شعبه‌های پر ازدحام سه دستگاه تجهیزات برگزاری انتخابات رایانه‌ای، برای شعبه‌های شلوغ دو دستگاه و برای شعبه‌های معمولی نیز یک دستگاه رایانه انتخابات پیش‌بینی تا با سرعت قابل قبول آرای مردم را جمع‌آوری کنند.

محمدزاده برگزاری 15 مانور انتخابات رایانه‌ای در اسفراین را برشمرد و تصریح کرد: با اجرای این مانور، مسائل و مشکلات احتمالی برگزاری انتخابات به این روش احصا و برطرف شد.

حوزه انتخابیه اسفراین جزو 14 حوزه انتخابیه کشور است که انتخابات رایانه‌ای را برگزار کرد.

برای برگزاری انتخابات نهم در اسفراین 105 شعبه اخذ رأی در نظر گرفته شده بود.

شهرستان اسفراین با دارا بودن 123 هزار نفر جمعیت دارای یک کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول