اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خواننده و آهنگساز اصفهانی:

عدم استفاده از ظرفیت‎ها دلیل عدم پیشرفت موسیقی است

خبرگزاری فارس: خواننده و آهنگساز اصفهانی گفت: عدم استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای اصفهان از موانع پیشرفت موسیقی در اصفهان است.

عدم استفاده از ظرفیت‎ها دلیل عدم پیشرفت موسیقی است

بهروز ملکوتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: ساختار موسیقی مدرن از بیخ و بن با ساختار موسیقی سنتی که متکی بر هارمونی قرون قبل بوده متفاوت است و به عبارتی موسیقی مدرن نوعی سنت شکنی است.

وی افزود: بسیاری از موسیقی‌دانان طرفدار مدرن، موسیقی سنتی را موسیقی کهنه و دست و پاگیر می‎دانند که در مقام مقایسه میان سبک سنتی و مدرن، سبک سنتی قایل به همگونی بافت و یکنواختی و وضوح ریتم است.

خواننده و نوازنده اصفهانی با بیان اینکه موسیقی سنتی در خدمت هارمونی است، گفت: موسیقی مدرن نه تنها از هارمونی و فرم رها است، بلکه از قید و بندهای ریتمیک سنت کلاسیکی نیز خلاص است.

وی در ادامه بیان داشت: توسعه و تعادل در موسیقی اصفهان نیازمند صنف یا انجمن  فعالان عرصه موسیقی است، زیرا اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی  هنرمندان و استعداد‌های فراوانی را در دل خود می‌پروراند.

ملکوتی یکی از مشکلاتی که موسیقی اصفهان را با فراز و نشیب مواجه کرده است عدم وجود مکانی به عنوان انجمن برای موسیقی‌دانان و فعالان عرصه موسیقی اصفهان است.

وی همبستگی هنرمندان عرصه موسیقی را از شاخصه‌های اصلی  پیشرفت موسیقی دانست و بیان داشت: هنرمندان اصفهانی باید با هم فکری خود انجمنی با عنوان انجمن هنرمندان تشکیل دهند و در آن اقدام به برگزاری جلسات نقد موسیقی، برنامه‌ریزی و تبادل نظر کنند تا بتوانند آینده‌ای روشن را در راستای توسعه و بهبود تولیدات موسیقی رقم بزنند.

خواننده و نوازنده اصفهانی تصریح کرد: عدم استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادهای اصفهان از مشکلات و موانع پیشرفت موسیقی در اصفهان است و با توجه به اینکه اصفهان استعداد‌های فراوانی در زمینه موسیقی دارد، اما گاهی به دلیل نادیده گرفتن این ظرفیت‌ها هنرمندان اصفهان مورد بی‌مهری و بی‌توجهی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول