اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه هنری استان کردستان اعلام کرد

اجرای گروه‌های برتر موسیقی کردستان در ویژه برنامه در جرگه عشاق

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه هنری استان کردستان گفت: گروه‌های برتر موسیقی استان کردستان امروز و فردا به مدت 2 شب در تالار اندیشه تهران موسیقی غنی کردی را می‌نوازند.

اجرای گروه‌های برتر موسیقی کردستان در ویژه برنامه در جرگه عشاق

 امین مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: ارکستر فلارمونیک کردستان به خوانندگی هوشنگ شگرف، گروه آبیدر با اجرای نغمه‌های فولکلور کردی به خوانندگی فرهاد کریمه، گروه ئه‌وین به خوانندگی عادل نادری با آهنگ‌های به‌یادماندنی کردی، گروه سحوری به خوانندگی داریوش گودرزی و در بخش سنتی هم سیاه چمانه‌خوانی استاد خالد شفیع‌کیمنه‌ای و عادل شفیع‌کیمنه‌ای اجرای برنامه خواهند داشت.

به گفته سرپرست حوزه هنری استان کردستان، اجرای هه لپه‌رکی (رقص کردی) و اجرای گروه‌های مولودی‌خوانی اخوان به خوانندگی سید بهاءالدین حسینی و خلیفه جلال زندسلیمی از دیگر ویژه برنامه‌هایی است که در بخش موسیقی در مدت این دو شب در تالار اندیشه تهران اجرا می‌شود.

مرادی با اشاره به جایگاه موسیقی استان کردستان گفت: این گروه‌ها در این دو روز سعی خواهند نمود تا بخشی از زیبایی‌ها و توان موسیقایی استان را عرضه نموده و اوقات خوشی را برای حاضران فراهم نمایند.

وی خاطر نشان کرد: این برنامه طی دو روز یاد شده از ساعت 19 الی 21 در تالار اندیشه حوزه هنری واقع در تهران، تقاطع حافظ و سمیه برگزار و ورود برای تمامی علاقمندان آزاد خواهد بود.

سرپرست حوزه هنری استان کردستان از تمامی علاقه‌مندان دعوت نمود تا از برنامه‌های در نظر گرفته شده در ویژه برنامه در جرگه عشاق ویژه هنر و ادبیات استان کردستان در بخش‌های تجسمی، نمایش، فیلم، شعر و موسیقی دیدن نمایند.

گفتنی است در این مدت علاوه بر برنامه‌های در نظر گرفته شده، نان و آش سنتی کردستان نیز عرضه می‌شود.

انتهای پیام/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول