اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد موسیقی:

اصفهانی‎ها گوش خود را به موسیقی بی‎محتوا نمی‎سپارند

خبرگزاری فارس: آهنگ‌ساز و استاد موسیقی گفت: مردم اصفهان نسبت به موسیقی حساس هستند به گونه‎ای که با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی حاضر نیستند گوش خود را به موسیقی بی‎محتوا بسپارند و برای دیدن کنسرت‎های در سطح پایین و ضعیف هزینه کنند.

اصفهانی‎ها گوش خود را به موسیقی بی‎محتوا نمی‎سپارند

شهرام اصلانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: ما بیشترین تلاش خود را می‎کنیم که موسیقی فاخر را به سبد فرهنگی خانواده‎ها برگردانیم و این امر مهم مستلزم حمایت مردم و مسئولان است.

وی افزود: عده‎ای معتقد به حفظ اصالت سازهای ایرانی هستند اما روند استفاده از سازهای ایرانی باید تلفیقی باشد و همان‌طور که غربی‎ها سبک‌های نوینی را هم‌چون تلفیق موسیقی پاپ کلاسیک می‎آفریند پس موسیقی اصیل ایرانی نیز می‎تواند این روند را پیش بگیرد.

این آهنگ‌ساز و نوازنده گفت: هنرمندان ما باید موسیقی فاخر و تلفیقی بیفزاید البته موسیقی که حافظ جایگاه موسیقی باشد و هم‌چنین اصالت سازهای ایرانی را به خطر نیندازند بلکه اصالت و کاربرد ساز ایرانی را به تمام دنیا معرفی کند.

وی در ادامه بیان داشت: هنرمندان فلامنکو در دنیا زیاد هستند که کارشان خوب و بعضی از آنها تکنیک خوبی هم دارند، اما تعداد آهنگ‌سازان خوب در فلامنکو خیلی‌ کم است.

اصلانی کار خلق آهنگ را حساس دانست و گفت: نباید از کار آهنگ‌سازی سرسری گذشت، زیرا مقوله‎ای که بزرگ‌ترین تاثیر را در فلامنکو دارد آهنگ‌سازی است، به عنوان مثال یک نوازنده فقط تعدادی آکورد و ارپژ را پشت سر هم، به هم وصل کرده که بگوید آهنگ‌سازی کرده است، اما آهنگ‌سازی این نیست.

وی اضافه کرد: یک نوازنده باید بتواند آهنگ‎های خودش را نت کند و فلسفه‌ زیباشناسی‌ را بشناسد، اما این تنها نقطه ضعفی است که به نظر من اغلب نوازندگان جهان کم و بیش گریبان گیرش هستند.

این استاد موسیقی در پایان هنرمندان عرصه موسیقی اصفهان را پرکار و با استعداد دانست و گفت: همان‌طور که هنرمندان اصفهانی با استعداد هستند به همان میزان مردم اصفهان نسبت به موسیقی حساس هستند، به گونه‎ای که با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی مردم حاضر نیستند گوش خود را به موسیقی بی‎محتوا بسپارند و برای دیدن کنسرت‎هایی در سطح پایین و ضعیف هزینه کنند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول