شهرام اصلانی در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: ما بیشترین تلاش خود را میکنیم که موسیقی فاخر را به سبد فرهنگی خانوادهها برگردانیم و این امر مهم مستلزم حمایت مردم و مسئولان است.
وی افزود: عدهای معتقد به حفظ اصالت سازهای ایرانی هستند اما روند استفاده از سازهای ایرانی باید تلفیقی باشد و همانطور که غربیها سبکهای نوینی را همچون تلفیق موسیقی پاپ کلاسیک میآفریند پس موسیقی اصیل ایرانی نیز میتواند این روند را پیش بگیرد.
این آهنگساز و نوازنده گفت: هنرمندان ما باید موسیقی فاخر و تلفیقی بیفزاید البته موسیقی که حافظ جایگاه موسیقی باشد و همچنین اصالت سازهای ایرانی را به خطر نیندازند بلکه اصالت و کاربرد ساز ایرانی را به تمام دنیا معرفی کند.
وی در ادامه بیان داشت: هنرمندان فلامنکو در دنیا زیاد هستند که کارشان خوب و بعضی از آنها تکنیک خوبی هم دارند، اما تعداد آهنگسازان خوب در فلامنکو خیلی کم است.
اصلانی کار خلق آهنگ را حساس دانست و گفت: نباید از کار آهنگسازی سرسری گذشت، زیرا مقولهای که بزرگترین تاثیر را در فلامنکو دارد آهنگسازی است، به عنوان مثال یک نوازنده فقط تعدادی آکورد و ارپژ را پشت سر هم، به هم وصل کرده که بگوید آهنگسازی کرده است، اما آهنگسازی این نیست.
وی اضافه کرد: یک نوازنده باید بتواند آهنگهای خودش را نت کند و فلسفه زیباشناسی را بشناسد، اما این تنها نقطه ضعفی است که به نظر من اغلب نوازندگان جهان کم و بیش گریبان گیرش هستند.
این استاد موسیقی در پایان هنرمندان عرصه موسیقی اصفهان را پرکار و با استعداد دانست و گفت: همانطور که هنرمندان اصفهانی با استعداد هستند به همان میزان مردم اصفهان نسبت به موسیقی حساس هستند، به گونهای که با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی مردم حاضر نیستند گوش خود را به موسیقی بیمحتوا بسپارند و برای دیدن کنسرتهایی در سطح پایین و ضعیف هزینه کنند.
انتهای پیام/خ20/ط4000