اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با معرفی نفرات منتخب

جشنواره موسیقی فجر در مشگین خاتمه یافت

خبرگزاری فارس: با معرفی نفرات و گروه‌های برتر هنر موسیقی در استان اردبیل، ششمین جشنواره موسیقی فجر در مشگین‌شهر به کار خود پایان داد.

جشنواره موسیقی فجر در مشگین خاتمه یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این آیین که عصر امروز در تالار اندیشه مشگین‌شهر برگزار شد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در سخنانی گفت:‌ هنر موسیقی از اصیل‌ترین و با سابقه‌ترین هنرهای شناخته شده در نزد ایرانیان است که خطه آذربایجان و اردبیل نیز در این حوزه هنرمندان توانمندی را تقدیم عرصه ملی و منطقه‌ای کرده است.

منصور شرفی به استقبال خوب علاقمندان و مردم از هنر موسیقی اشاره کرد و افزود: هنر موسیقی هنر تلطیف‌کننده روح، جسم و وجود معنوی بشر است که می‌تواند انسان را به امنیت روحی و روانی برساند.

وی با قدردانی از حضور چندین گروه هنر موسیقی‌های استان در جشنواره فجر تصریح کرد: این جشنواره فرصت مناسب است تا همه ساله هنرمندان و گروه‌های هنری فعال در رشته موسیقی زیباترین آثار خلق شده را به مردم ارایه کنند.

این مسئول خاطر نشان کرد: هنر موسیقی از متعهدترین هنرهای دوره معاصر انقلاب اسلامی بوده که در این عرصه با تولید آثار متنوع شاهد رشد و تعالی روزافزون این رشته هستیم.

به گزارش فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از راه‌اندازی خانه موسیقی در اردبیل خبر داد و گفت: قرار است سومین جشنواره موسیقی آیینی سال آینده به میزبانی اردبیل برگزار شود.

در این جشنواره که به مدت سه روز و با شرکت 36 گروه موسیقی و تک‌نواز برگزار شد، شرکت‌کنندگان در دو بخش موسیقی اصیل ایرانی و مقام آذری در دامنه کوه سرفراز سبلان مشگین‌شهر با سابقه به رقابت پرداختند.

در پایان این جشنواره و در بخش موسیقی اصیل ایرانی گروه ارغوان به سرپرستی هادی محمدی از مشگین‌شهر مقام نخست را به دست آورد و در بخش مقام آذری نیز گروه الهی به سرپرستی بابک خیرجو از مشگین‌شهر در جایگاه اول قرار گرفت.

در این بخش گروه آوای شهریار به سرپرستی قادر الفی از پارس‌آباد و گروه گونش از مشگین‌شهر مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

در بخش تک‌نوازی نی بهرام عبادی از اردبیل و محمد نقوی از مشگین‌شهر در جایگاه اول و دوم قرار گرفتند.

در تک‌نوازی تار ایرانی نیز محسن رجبی‌اصل و رسول نوری‌اصل به ترتیب از اردبیل و مشگین‌شهر رتبه‌های اول و دوم را به دست آوردند.

در بخش تک‌نوازی سنتور محمدی و اظهرنیا به صورت مشترک رتبه اول و یوسف دروگر مقام دوم را کسب کردند.

در این بخش فاطمه انامی از مشگین‌شهر و شادی خاطره از اردبیل مشترکاً سوم شدند.

در تک‌نوازی تار آذری نیز نادر الفی و فراهیم وظیفه از پارس‌آباد در جایگاه اول و دوم ایستادند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول