اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ملایر صورت می‌گیرد

توزیع 200 هزار اصله نهال همزمان با هفته منابع طبیعی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر از توزیع 200 هزار اصله نهال همزمان با هفته منابع طبیعی در ملایر خبر داد.

توزیع 200 هزار اصله نهال همزمان با هفته منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، علی‌مروت امیری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ملایر منابع طبیعی را نعمت بزرگ خداوند خواند و اظهار کرد: در آموزه‌های دینی و روایات اسلامی نیز به این امر مهم سفارش شده است.

وی با بیان اینکه حفاظت و احیای منابع طبیعی در صدر امور کار مسئولان در این اداره است، افزود: با مدیریت پایدار و صحیح باید در نگهداری از منابع طبیعی تلاش کنیم و با فرهنگسازی درست از این منبع خدادادی استفاده کنیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر گفت: هر ساله هفته منابع طبیعی از 25 اسفند شروع می‌شود و در این هفته برنامه‌های مختلفی توسط اداره منابع طبیعی اجرا می‌شود که شهرستان ملایر امسال این برنامه‌ها را در سطح شهرستان خواهد داشت.

وی شعار امسال هفته منابع طبیعی را (منابع طبیعی، پشتوانه جهاد اقتصادی) خواند و ادامه داد: دیدار کارکنان اداره با امام جمعه شهرستان، نواختن زنگ سبز در مدارس و در یکی از مدارس ملایر با حضور مسئولان شهرستان به صورت نمادین، تقدیر از دانش‌آموزان برگزیده مسابقه مقاله‌نویسی و نقاشی با موضوع منابع طبیعی و کاشت نهال در سطح شهر از برنامه‌های هفته منابع طبیعی در ملایر است.

امیری از برگزاری همایش منابع طبیعی با حضور اساتید، دانشجویان و سازمان‌های طرفدار طبیعت در ملایر در هفته منابع طبیعی خبر داد و ابراز داشت: در این همایش از افراد حافظ منابع طبیعی تقدیر می‌شود.

وی افتتاح و بازدید از پروژه‌های آبخیزداری و مراسم درختکاری در گلزار شهدا در شهرها و روستاها با مشارکت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را از دیگر برنامه‌ها در این هفته برشمرد و افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی در روستاها در ارتباط با حفاظت  این منابع و بهره‌برداری صحیح از آن از دیگر برنامه‌ها در ملایر است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر از توزیع 200 هزار نهال رایگان در هفته منابع طبیعی بین اقشار مختلف مردم ملایر همزمان با نماز جمعه خبر داد. دعوت از محافظان افتخاری و تجلیل از همیاران فعال و توزیع کارت عضویت به اعضای جدید از دیگر برنامه‌های منابع طبیعی در ملایر است.

امیری به دستاوردهای پژوهشی در زمینه منابع طبیعی و کشاورزی توسط کارشناسان مرکز تحقیقات در این اداره اشاره کرد و گفت: تشکیل کلاس‌های ترویجی با همکاری نهضت سوادآموزی و توزیع نهال در سطح روستاها از برنامه‌های دیگر منابع طبیعی در ملایر است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول