اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌رضوی:

مشارکت مردمی منابع طبیعی را رونق می‌هد

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌رضوی گفت: مشارکت مردمی یکی از مهم‌ترین اصول در احیاء و نگه‌داری منابع طبیعی کشور است که می‌تواند موجبات رونق این منابع خدادادی را فراهم کند.

مشارکت مردمی منابع طبیعی را رونق می‌هد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن تقوایی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در سالن اجتماعات اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: منابع طبیعی تنها متعلق به شخص یا اداره خاصی نیست بلکه متعلق به همه مردم است و برای پاسداری از آن نیازمند مشارکت مردم هستیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان‌رضوی گفت: تمام تلاش مسئولان و مدیران ما در این حوزه مبنی بر نگه‌داری و پاس داشت این منابع خدادادی بوده و هست اما این تنها در گرو همکاری مستمر مردم، سازمان و نهادهای دیگر نیز هست.

وی با اشاره به اینکه استان خراسان‌رضوی با مساحت 11.7 میلیون هکتار دارای پنج حوزه آبخیز اصلی با عناوین اترک-قره، قوم-کویر مرکزی و حوزه شرق استان است، گفت: از مجموع مساحت استان حدود 72 درصد آن معادل 8.54 میلیون هکتار عرصه‌های قابل فعالیت و دارای ظرفیت اقدامات حفاظت خاک و آبخیزداری است.

تقوایی تأکید کرد: وضعیت سیل‌خیزی استان بیانگر آن است که بیش از 15 درصد سطح استان دارای وضعیت سیل‌خیزی فوق بحرانی و 61 درصد دارای وضعیت بحرانی است.

وی به مهم‌ترین اقدامات آبخیزداری در استان خراسان‌رضوی در سال جاری اشاره کرد و افزود: انجام مطالعات توجیهی در سطح 3 میلیون هکتار معادل 25 درصد به تعداد 16 مورد هم‌چنین عملیات اجرایی در 850 هزار هکتار معادل 75درصد استان تهیه بانک اطلاعات آبخیزداری استان در GIS و تصاویر ماهواره‌ای استان هم‌چنین تهیه بانک اطلاعات فارغ‌التحصیلان کارشناسان و ساماندهی مقاطعه‌کاران بومی پیمانکاران و مشاوران مطالعاتی از جمله اقداماتی است که توسط این اداره‌کل انجام شده است.

تقوایی در ارتباط با تعداد پروژه‌های آبخیزداری در سال جاری افزود: 93  پروژه اجرایی و با قراردادی به مبلغ 6.58 میلیارد تومان، 17 پروژه مطالعاتی با قرارداد 390 میلیون تومان، 7 پروژه ارزیابی با قرارداد 200 میلیون تومان در سال جاری به مرحله اجرا رسیده است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول