اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

روحانیون به خودسازی اهتمام داشته باشند

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: روحانیون باید با توجه ویژه به مسئله خودسازی، مردم را به خیر و نیکی دعوت کنند.

روحانیون به خودسازی اهتمام داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در جمع گروهی از طلاب جامعةالمصطفی العالمیة با بیان اینکه منصب روحانیون نیز مانند انبیای الهی، رسالت است اظهار کرد: هر شخصی قادر به انجام این وظیفه نیست و تنها کسانی می‌توانند چنین امر عظیمی را به درستی انجام دهند که خود، عامل به سخنان خویش باشند.

وی افزود: ضروری است که افراد برای اصلاح جامعه و دیگران ابتدا خود را اصلاح کنند تا پس از آن سخنشان در دیگران تاثیر داشته باشد.

این استاد حوزه علمیه از طلاب خواست نسبت به سخنان خود دقت داشته و به توصیه‌های خود عمل کنند و ابراز کرد: بشارت دادن و انذار دیگران، در صورتی که گوینده به سخن خویش عمل نکند تاثیری در دیگران نخواهد داشت.

علوی گرگانی گفت: گناه کسانی که دیگران را به خیر و نیکی دعوت کرده اما خود کار صحیح را انجام نمی‌دهند از دیگران بیشتر است.

این استاد برجسته حوزه علمیه، قم را دریای علم دانست و تصریح کرد: قم جایگاه اجتهاد و فقه اهل‌ بیت(ع) بوده و استفاده از این منبع عظیم تنها در صورتی امکان پذیر خواهد بود که طلاب و روحانیون، نخست به اصلاح خویش بپردازند و پس از آن دیگر افراد را به سوی حق دعوت کنند.

وی با اشاره به نوع دعاهایی که در قرآن وجود دارد افزود: خداوند همواره به دنبال یادآوری این مطلب به بندگان خویش است که آنها باید به فکر دیگران نیز بوده و دردهای اجتماعی را در نظر داشته باشند.

علوی گرگانی ضمن توصیه طلاب خارجی به مردم‌داری و خدمت به دیگران اظهار کرد: خداوند کسانی را دوست دارد که به سخنان خویش عمل می‌کنند.

این استاد حوزه علمیه گفت: انسان ابتدا باید علم را آموخته و سپس به آموزش مطالب به دیگران بپردازد و این مسئله در قرآن نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به روایتی از امام حسن(ع) ادامه داد: این امام بزرگوار می‌فرماید «هر کس خواستار عزت بوده و به دنبال عظمت در میان مردم است باید از ذلت گناه خارج شده و به مقام عزت بندگی خداوند نائل شود».

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول