اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان:

انجام کارهای اجرایی از عهده و مسئولیت علما و روحانیون خارج است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان خواستار ‌اختصاص اعتبارات فوق‌العاده به خرمشهر شد و گفت: انجام کارهای اجرایی از عهده و مسئولیت علما و روحانیون خارج است.

انجام کارهای اجرایی از عهده و مسئولیت علما و روحانیون خارج است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری در گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان در مسجد جامع شهرستان خرمشهر‌ با اشاره به برپایی سمینار ائمه جمعه سراسر استان خوزستان در خرمشهر اظهارکرد: این سمینار یا گردهمایی هر ماه یک‌بار یا هر دو ماه یک‌بار در استان برگزار می‌شود و هدف آن پرداختن به موضوعاتی است که در شأن و منزلت ائمه جمعه باشد که مهم‌ترین آنها عبارتند از مسائل دینی و امور فرهنگی جامعه و مسائل مربوط به حوزه‌های علمیه و مساجد و اهمیت نماز جمعه که اینها از وظایف اصلی امامان جمعه است.

وی با بیان اینکه جامعه باید حال و هوای دینی داشته باشد تصریح کرد: طبق آیات قرآنی و احادیث اگر آخرت انسان درست باشد دنیای او هم درست می‌شود و اگر دین و فضائل اخلاقی انسان‌ها صحیح و در راه درست باشند دنیا هم معمور خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با بیان اینکه مسلمان باید متعهد و مسئول باشد، تصریح کرد: اگر همه مردم جامعه نسبت به خود و جامعه خود احساس مسئولیت داشته باشند دنیای ما آباد شده و تمام مشکلات خود به خود حل می‌شوند.

موسوی‌جزائری گفت: به یاد داشته باشید جوانانی را که با گوشت و پوست و استخوان خود جنگ و مظلومیت را لمس کرده و با فداکاری و ایثار و از خود گذشتگی خون خود را نثار این شهر و کشور و مردم آن کردند.

وی با بیان اینکه دیوارها و گلدسته‌ها و گوشه گوشه مسجد جامع خرمشهر شاهد و گواه ایثار این جوانان است خاطرنشان کرد: هنگامی که چند صباحی خرمشهر عزیز به دست دشمن افتاد دیدیم که این جوانان آن را باز پس گرفته و این پاره تن و تکه‌ای از وجود را به دامان جمهوری اسلامی ایران بازگرداندند.

امام جمعه اهواز ادامه داد: همان‌طور که امام خمینی فرمودند این لطف خدا بود و خرمشهر را خدا آزاد کرد و این تأکیدی است بر اینکه اگر بر سر بیعت و پیمان خود با خدا باشیم خدا ما را رها نمی‌کند.

موسوی جزائری با اشاره به اینکه روزهای غربت و مظلومیت اسلام گذشته‌ است، گفت: جای جای خرمشهر شاهد خون ریخته شده جوانان و مصیبت‌های وارد شده بر سر مردم آن و عربده‌هایی است که دشمنان می‌کشیدند، اما این دشمنان اکنون کجا هستند.

وی افزود: به تعبیر قرآن در جهنم به سر می‌برند اما آنان که با خدا عهد و پیمان بستند بر سر جای خود مانده و عاقبت پرهیزگاران را یافتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با اشاره به اینکه جوانان ایرانی خرمشهر را وطن خود می‌دانستند، اظهار کرد: ما برای وجب به وجب اینجا سرمایه‌گذاری کرده و جوانان خود از جمله شهید آلبوغبیش و شهید جهان‌آرا را داده‌ایم که به شهرتی جهانی دست یافتند.

موسوی‌جزائری خاطرنشان کرد: آن دسته از شهیدانی که در زمین گمنام و مجهول هستند، اکنون در آسمان معروف و مشهورند و از این دست جوانان در خرمشهر بسیار است که دِین خود را به دین و میهنشان ادا کردند.

وی با بیان اینکه خرمشهر باید جایگاه واقعی خود را بیابد تصریح کرد: این شهرستان با مشکلات متعددی از جمله اشتغال و فشارهایی که جنگ وارد کرده و آسیب به زیرساخت‌ها مواجه است که همگی باید حل شوند و این کار نیازمند بودجه‌ای فراتر از بودجه عمرانی تخصیص یافته برای شهرستان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان اظهار کرد: پیشنهاد ما این است که علاوه بر بودجه عمرانی هر ساله بودجه‌ای جداگانه با عنوان بودجه عقب ماندگی جنگ و بازسازی برای آن تعیین شده تا خرابی‌های ناشی از جنگ را بتوان در آن تعمیر کرد، زیرا بودجه عمرانی به تنهایی کفاف حل این مشکلات را نمی‌دهد.

موسوی‌جزائری در پایان با اشاره به اینکه روحانیت عهده‌دار وظایف اجرایی نیستند، گفت: عده‌ای معتقدند که تمام کارها به دست علماء است ولی واقعیت این است که ما تنها می‌توانیم بر حسب وظیفه شرعی خود مشکلات را مطرح کرده و کار ارشاد را برعهده بگیریم ولی انجام کارهای اجرایی وظیفه و مسئولیتی است که روحانیون قادر به انجام آن نیستند.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول