اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه جیرفت:

در قاموس عمل به تکلیف شکست معنا ندارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت با تأکید بر اینکه در قاموس عمل به تکلیف، واژه شکست معنا ندارد، گفت: از کاندیداها تقاضا دارم، دو اطلاعیه تشکر از مردم برای مشارکت در انتخابات و تبریک به کاندیدی که رأی حداکثری را می‌آورد، تهیه کنند.

در قاموس عمل به تکلیف شکست معنا ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه جیرفت با توجه به انتخابات مجلس اظهار داشت: امروز مجلس نهم با همت و حضور مردم مسلمان و انقلابی ایران اسلام در حال شکل‌گیری است و نمایندگان مجلس به دست توانای آن‌ها انتخاب می‌شوند.

وی افزود: امیدواریم، خداوند متعال دل‌های مردم را هدایت کند تا آنچه که موجب مصلحت نظام اسلامی و مسلمانان است از این صندوق‌‌های رأی بیرون آید.

عسکری این انتخابات را آبرو و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ذکر و تصریح کرد: یکی از عوامل مؤثر در حفظ و تداوم نظام و انقلاب نیز برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند است.

وی با بیان تأثیرهای سیاسی و اجتماعی انتخابات ابراز داشت: بزرگ‌ترین مانورها و عملیات‌های نظامی تأثیری که انتخابات در تقویت پایه‌های نظام می‌گذارد را ندارند.

عسکری با تبریک به همه مردم به دلیل حضور در انتخابات بیان داشت: امیدواریم، بقیه مردم نیز به عنوان یک تکلیف الهی و اقدام خداپسندانه هر چه سریع‌‌تر نسبت به دادن رأی خود در شعبه‌های اخذ رأی حضور یابند.

وی گفت: از تمام کاندیداها که با تمام وجود به میدان آمده‌ و جان، مال و آبروی خود را در این راه گذاشته و همچنین از تمام جریان‌های سیاسی از هر حزب و گروهی که به عنوان احقاق حق خود و ادای تکلیف به صحنه آمده‌اند، تشکر می‌کنم و این اقدام آن‌ها را ستودنی و قابل تقدیر می‌دانم.

عسکری حضور مردم  در زمان تبلیغات انتخاباتی در این شهرستان را پرشور، رقابتی و جدی دانست و عنوان کرد: تا آخر وقت اخذ آرا بحث رقابت در میان است، اما از فردا بحث رفاقت، برادری و اتحاد است.

وی اذعان داشت: تمام کاندیداها باید با تعامل با کاندیدی که حداکثر آرا را به دست می‌آورد در راستای توسعه و آبادانی منطقه بکوشند و تمام تخریب‌ها و تهمت‌ها را بزرگوارانه ببخشند و اختلاف‌ها را کنار بگذارند.

عسکری خاطر نشان کرد: تمام مردمی که در انتخابات شرکت کردند، پیروز میدان و شکست‌خوردگان این صحنه، ضد انقلاب‌ها، جریان‌های سیاسی و معاندانی که هستند که در انتخابات شرکت نکرده و مردم را از انجام این تکلیف الهی منع می‌کردند.

امام جمعه جیرفت با اشاره به فرمایش امام راحل که فرمودند « کار برای رضای خدا دلسردی و شکست ندارد»، اظهار داشت: زمینه برای خدمت‌ در عرصه‌های مختلف و خدمتگزاری به مردم همیشه باز است و کسانی که در این میدان رأی نمی‌آورند، می‌توانند، ظرفیت و توان خود را در میدان‌های دیگر به کار گیرند.

وی با تأکید بر اینکه در قاموس عمل به تکلیف واژه شکست معنا ندارد، افزود: از کاندیداها تقاضا دارم، دو اطلاعیه تشکر از مردم برای مشارکت در انتخابات و تبریک به کاندیدی که رأی حداکثری را می‌آورد، تهیه کنند.

عسکری تصریح کرد: به تعبیر رهبری «کاندیداها و طرفداران آن‌ها که به صحنه می‌آیند، مراقب باشند، کلاهی که پس از جریان انتخابات 88 سر برخی‌ها رفت، سر آن‌ها نرود».

وی ابراز داشت: دشمن در پی این است که بتواند در جایی فتنه به پا کند، بنابراین همه باید هوشیار باشند تا به گونه‌ای عمل کنند که حربه به دست دشمنان نظام ندهند.

عسکری بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی شهرستان جیرفت تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی سالم و صیانت از آرا مردم انجام داده و کوچک‌ترین سهل‌انگاری و طرفداری از کاندیداهای خاصی مشاهده نشده است.

وی با تبریک ولادت امام حسن عسکری (ع) گفت: امیدواریم، بتوانیم، این حجت‌های الهی را بیش از پیش بشناسیم و در عمل پیرو سیره و روش زندگی آن‌ها شویم.

عسکری با بیان آیات و روایاتی در زمینه صله رحم عنوان کرد: با توجه به اینکه در آستانه ایام عید نوروز قرار داریم، صله رحم و آشتی با خویشان و اقوام باید مدنظر همه قرار گیرد.

وی با توجه به هفته احسان و نیکوکاری اذعان داشت: در این هفته کمیته امداد امام خمینی با همکاری صدا و سیما، آموزش و پرورش و بسیج و مشارکت همگانی مردم در راستای برگزاری عیدی به یادماندنی برای محرومان و مستضعفان جامعه تلاش می‌کنند.

عسکری خاطر نشان کرد: در روز 17 اسفندماه در مدرسه‌های شهرستان، روز 18 در میدان‌های شهرها و مراکز بخش‌ها و 19 اسفند ماه جاری نیز در محل نماز جمعه هدایا و کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری جمع‌آوری می‌شود تا مردم با تقسیم عید خود با نیازمندان جامعه، شادی‌های خود را پایدارتر کنند. 

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول