اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیر:

حضور در انتخابات ادای تکلیف مکتبی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان نیر گفت: شرکت در انتخابات ادای تکلیف مکتبی است که ملت ایران در انجام آن کوتاهی نمی‌کنند.

حضور در انتخابات ادای تکلیف مکتبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر نیر اظهار داشت: نباید تنها از دیدگاه سیاسی به عرصه انتخابات نگاه کنیم چرا که اولی‌تر از این نگرش انجام تکلیف مکتبی، الهی و انسانی است که در قرآن کریم و روایت اسلامی نیز بر آن تاکید شده است.

وی ماهیت انتخابات را گذاشتن مسئولیت و امانت الهی در دست انسان‌های صالح و شایسته برشمرد و تصریح کرد: همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد مشارکت آحاد مردم در انتخابات و بصیرت و آگاهی آنها سبب می‌شود تا شایستگان راهی خانه ملت شوند.

مقدسی در ادامه خاطر نشان کرد: این حضور خار چشم دشمنان است و از سویی مایه امید و آبروی امت‌های اسلامی است که نباید در آن شک و شبهه‌ای داشت.

این مسئول با بیان این‌که مردم با برگزاری بیش از 32 انتخابات و رفراندوم ملی کارآزموده شده‌اند، اضافه کرد: تجربه ملت ایران در نظام مردم‌سالاری دینی و دموکراسی حقیقی تمرینی در استقلال و خودکفایی واقعی است.

به گزارش فارس، امام جمعه نیر در ادامه بیان کرد: مردم همچون گذشته انسان‌های دارای صلاحیت و ویژگی‌های ممتاز را راهی مجلس می‌کنند تا بار دیگر مجلس ولایی و در خط امام و شهدا را بنیان نهند.

وی استواری حضور مردم را نیز یکی دیگر از صحنه‌های واقعی در دفاع از انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: مردم تودهنی بزرگی را به اهانت‌های اخیر استکبار جهانی می‌دهند و ثابت می‌کنند که وحدت شاکله قوام و دوام این نظام است.

مقدسی بازنده اصلی انتخابات مجلس را آمریکا و رژیم صهیونیستی توصیف کرد و گفت: آنها در فکر باطل خود حمله به این کشور را شعار تبلیغاتی خود قرار دادند تا شاید مردم را از حضور ناامید کنند در حالی که هدف پلید آنها برای همه روشن شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نزدیکی عید و ضرورت نظارت و بازرسی دقیق بازار را یادآور شد و افزود: مسئولان امر نباید از این نظارت‌ها و کنترل‌ها غفلت کنند چرا که عده‌ای فرصت‌طلب سعی می‌کنند آرامش بازار را به هم بزنند.

این مسئول تأمین مایحتاج مردم را در ایام پایانی سال ضروری خواند و تصریح کرد: برپایی نمایشگاه‌های بهاره خود یکی از بهترین راه‌های کنترل نرخ‌ها و قیمت‌ها است.

مقدسی در ادامه سخنان خود همچنین سالروز تشکیل کمیته امداد را گرامی داشت و احسان و نیکوکاری را یکی از پایه‌های اصلی دینداری مردم توصیف کرد.

وی خاطر نشان کرد: مردم ما همچون سال‌های گذشته در آستانه سال نو و در قالب جشن نیکوکاری تلاش می‌کنند تا شادی‌های خود را با دیگران تقسیم کنند.

مقدسی همچنین هفته منابع طبیعی و توجه به جنگل و مراتع را ضروری خواند و بیان داشت: کاشت یک درخت صواب فراوانی دارد.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول