اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

کسی که براساس تکلیف به صحنه آمده بازنده انتخابات نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه شیراز گفت: کاندیداهایی که بنا به احساس تکلیف وارد عرصه انتخابات شده‌اند، هرگز خود را برنده یا بازنده نمی‌دانند.

کسی که براساس تکلیف به صحنه آمده بازنده انتخابات نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز، با بیان اینکه دشمنان تا ظهر امروز تلاش در عدم حضور مردم در انتخابات را می‌کردند و از این به بعد نیز پروژه «رأی‌تان کجا رفته» را مانند همیشه دنبال می‌کنند و با تاکید بر اینکه هیچ کاندیدایی حق ندارد کاروان شادی راه بیاندازد و یا به خاطر رأی نیاوردن، خوراک تبلیغاتی دشمن شود، افزود: پس از اعلام نتایج انتخابات همگی باید اختلاف‌‌هایی که یا در اثر جهالت و یا توطئه دشمنان به وجود آمده است را کنار بگذارند و هر کس در جایگاه دیگری خدمت به نظام اسلامی را دنبال کند.

ایمانی با بیان اینکه برنده اصلی انتخابات مردم و شکست خورده واقعی دشمنان نظام و انقلاب هستند، گفت: هیچ حزب و گروهی نمی‌تواند ادعا کند که برنده انتخابات است و یا دیگر افراد را شکست خورده قلمداد کند چراکه این مردم هستند که پیروز میدان شده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: تا پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز گزارش‌ها حاکی از این واقعیت بوده است که مردم ولایت‌مدار استان فارس، حضور چشمگیری را در پای صندوق‌های رأی داشته‌اند که به نوبه خود از امت شریف این استان تشکر و قدردانی می‌کنم.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مردم خداجوی این استان در نخستین فرصت پای صندوق‌های رأی بروند تا نیاز به تمدید زمان انتخابات نشود و این عبادت بزرگ را هر چه به هنگام‌تر انجام دهند.

امام جمعه شیراز با تأکید بر حفظ آرامش پس از انتخابات تصریح کرد: مردم مراقب ترفندهای دشمن باشند تا شیرینی این حضور حماسی را به کامشان تلخ نکند و از آنان انتقام نگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر ایران اسلامی در زمینه‌های مختلف ابراز داشت: ابتکار عمل ایران اسلامی در مورد نفت، موجب شد تا تهدید دشمن را به خودش برگرداند و می‌بینیم که اروپا و آمریکا در زمینه سوخت با مشکل جدی مواجه شده‌اند.

ایمانی با گرامی‌داشت سالروز تشکیل کمیته امداد به فرمان حضرت روح‌الله بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) از همان ابتدای پیروزی انقلاب به فکر محرومان و مستضعفان جامعه بودند و دیدیم که این نهاد مقدس تاکنون چه خدمات شایسته‌ای را به ویژه در زمینه خودکفایی و اشتغال محرومان انجام داده است.

امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به هفته منابع طبیعی و تأکیدات بسیار دین مبین اسلام بر درخت‌کاری بیان داشت: زندگی بدون فضای سبز و درخت به جهنم سوزانی تبدیل می‌شود و مردم و مسئولان وظیفه دارند تا در این زمینه تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین با بیان اینکه زمانی 90 درصد شهر شیراز را فضای سبز شامل می‌کرد، اظهار داشت: امروز کمتر از 10 درصد این شهر را فضای سبز تشکیل داده که لازم است با برنامه‌ریزی از سوزاندن و نابودی باغ‌های قصردشت شیراز جلوگیری شود.

ایمانی در نخستین خطبه نماز جمعه امروز شیراز نیز با اشاره به اهمیت و ضرورت مشورت در انتخاب کاندیداها افزود: پیامبر (ص) در جنگ احد در عین حالی که نظر خود را داشت اما با جوانان مشورت کرد تا مردم خود را در پیروزی و شکست سهیم و مؤثر بدانند.

وی با اشاره به اینکه مشورت گرفتن از مردم روحیه اعتماد به نفس را در جامعه تقویت می‌کند و موجب خلاقیت و مشارکت عمومی در امور جامعه می‌شود، گفت: قرآن کریم مشورت را به عنوان یک اصل مطرح و خداوند این امر مهم را به پیامبر خود وحی کرده است.

انتهای پیام/غ10/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول