اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای پژوهش منطقه 9دانشگاه آزاد

تحقیقات علمی باید تقاضا محور باشند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای پژوهش منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: انجام تحقیقات علمی باید تقاضا محور و بر اساس نیاز روز جامعه انجام شود.

تحقیقات علمی باید تقاضا محور باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد جواد بهارآرا ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین کنگره تخصصی رسوب‌شناسی و چینه‌شناسی ایران در سالن اجتماعات مجموعه فرهنگی مجتمع آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اظهار داشت: رکن اصلی در حوزه آموزش و پژوهش، نقش داشتن در زمینه تولید و ایجاد علم است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد افزود: کار در حوزه آموزش حتی اگر در زمینه انتقال آخرین دستاوردهای علمی نیز باشد باید با نتایج تحقیقات و پژوهش‌های علمی تخصصی فردی ارائه شود تا در نهایت بتواند موجبات توسعه مرزهای دانش را فراهم آورد.

وی با اشاره به حرکت دانشگاه‌های سراسر دنیا به سمت داشتن دانشگاه‌های کارآفرین، ادامه داد: دانشگاه‌های کارآفرین دانشگاه‌هایی هستند که دانشجویان را به عنوان نیروی کار فعال و با رویکرد خلق کار در جامعه تربیت می‌کنند تا ضمن ایجاد مشاغل کارآمد در جامعه، نگاه پشت میز نشینی نیز در میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کم‌رنگ شود.

بهارآرا تصریح کرد: تا زمانی که استاد دانشگاه نگاه کارآفرین نداشته باشد، نمی‌تواند دانشجو را با این روش تربیت و روانه بازار کار کند و بر همین اساس برنامه‌ریزی‌هایی در راستای ایجاد بسترهای مناسب جهت ارتقای محتوای آموزش انجام شده است.

رئیس شورای پژوهش منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی کشور افزود: ایجاد شرکت‌های دانش بنیان از جمله برنامه‌ریزی‌های انجام شده در زمینه ارتقا محتوای آموزشی است تا به این وسیله دانشجویان در قالب آن‌ها از مزایای مربوطه استفاده کرده و در عرصه کار و اجتماع حضور فعال و موفق داشته باشند.

وی ضمن بیان اینکه ایران دارای ظرفیت‌ها و منابع زیادی در حوزه‌های مختلف است، ادامه داد: با وجود ظرفیت‌های بالا و همچنین نیاز کشور به اقدامات تحقیقاتی، پژوهش‌ها باید به صورت تقاضا محور و با وجود درخواست کننده خارج از محیط دانشگاهی انجام شوند تا ضمن حل مشکلات کشور، موجبات پیشرفت و توسعه علمی کشور را نیز فراهم کند.

بهارآرا گروه زمین شناسی دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از گروه‌های موفق و فعال دانشگاه دانست و عنوان کرد: گروه زمین‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی یکی از گروه‌هایی است که می‌تواند با گرفتن مجوز شرکت‌های دانش بنیان در پیشرفت علمی کشور نقش داشته باشد و توقع می‌رود که این گروه فعالیت‌های خود را به صورت منسجم‌تر و در قالب یک مرکز تحقیقاتی به انجام برساند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در معرفی مختصری از دانشگاه آزاد مشهد اظهار داشت: دانشگاه آزاد واحد مشهد در سال 1361 با تعداد بسیار معدودی دانشجو در سه رشته فیزیک، ریاضی و شیمی شروع به‌ کار کرده و امروز این دانشگاه با داشتن 150 عنوان رشته تحصیلی از مقاطع کاردانی تا دکتری در 9 تعداد دانشکده مصوب با حدود 30هزار دانشجو یکی از موفق‌ترین دانشگاه‌های کشور محسوب می‌شود.

نخستین کنگره دو روزه تخصصی رسوب‌شناسی و چینه‌شناسی ایران در روزهای 11 و 12 اسفند‌ماه جاری در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول