اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش دانشگاه آزاد شهرکرد خبر داد

راه‌اندازی سایت تحقیقاتی تکثیر ماهیان سردآبی در شهرکرد

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و فن‌آوری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد گفت: واحد تحقیقاتی پرورش ماهی قزل‌آلا با ظرفیت 3 هزار قطعه ماهی در مزرعه آموزشی این دانشگاه راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی سایت تحقیقاتی تکثیر ماهیان سردآبی در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عبدالله قاسمی پیربلوطی ظهر امروز در بازدید از واحد تحقیقاتی پرورش ماهی قزل‌آلا در دانشگاه آزاد این استان، اظهار داشت: با راه‌اندازی این سایت تحقیقاتی، تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی به‌ویژه قزل‌آلا، اجرای طرح‌های تحقیقاتی و پایان نامه‌های دانشجویی در استان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد قابل انجام است.

وی افزود: این واحد تحقیقاتی پرورش ماهی قزل‌آلا را با هزینه 300 میلیون ریال و با مشارکت و همکاری سازمان جهادکشاورزی این استان در مساحت 100 مترمربع با ظرفیت 3 هزار قطعه ماهی در مزرعه آموزشی اجرا شد.

قاسمی تصریح کرد: برای فعالیت تحقیقاتی این سایت بخش‌های مختلفی با تجهیزات آزمایشگاهی مختلف تدارک دیده شده است که شامل واحد تکثیر ماهی، واحد پرورش ماهی، آزمایشگاه ژنتیک مولکولی، آزمایشگاه ژنتیک سلولی است.

معاون پژوهش و فن‎آوری دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد ادامه داد: آزمایشگاه بیوتکنولوژی، آزمایشگاه بهداشت و بیماری شناسی، آزمایشگاه تغذیه و کنترل کیفی، آزمایشگاه هیدرولوژی و هیدروبیولوژی، آزمایشگاه بیوانفورماتیک از دیگر تجهیزات این آزمایشگاه است.

وی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک با توجه به این امکانات در مرکز بخش‌های تحقیقاتی فعالیت خود را با سرعت بیشتری دنبال خواهد کرد.

قاسمی با اشاره به وجود شرایط و ظرفیت بالا برای تولید ماهیان سردآبی در این استان، افزود: با برنامه‌ریزی و تلاش‌های صورت گرفته و همچنین همت و سرمایه‌گذاری مردم از این ظرفیت در استان بهره‌گیری خوبی شده و سهم این محصول در تولیدات استان بسیار قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ مصرف آبزیان و افزایش سرانه مصرف آن در این استان مهم و اجتناب‌ناپذیر است، اظهار داشت: دارابودن امگا 3 و عدم وجود کلسترول در آبزیان از مزایای مصرف آبزیان است.

قاسمی ادامه داد: هم‌اکنون سرانه مصرف آبزیان در استان حدود شش کیلوگرم است که در مقایسه با سرانه مصرف هشت کیلوگرمی در کشور دو کیلوگرم فاصله دارد.

وی با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف آبزیان، بیان داشت: باید با بازارسازی، عرضه به موقع این محصول در بازار و افزایش فروش آبزیان در کشور در راستای نهادینه کردن مصرف ماهی و سایر آبزیان تلاش جدی صورت بگیرد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول