به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، سرپرست اداره آموزش و پرورش بروجرد ظهر امروز در مراسم تحقیق و پروژههای جابر ابن حیان از 16 مدرسه در بروجرد، گفت: معلم در مسیر تحقیق و پژوهش نقش بسزایی دارد، زیرا ایدهها را هدایت و مسیریابی میکند.
فرج الله شاهوردی افزود: نخستین گام در تحقیق پرسش است و برای به ثمر رسیدن آن زمان نیاز است، که یک نمونه آن طرح جابر ابن حیان در بروجرد است.
وی اظهار داشت: در سال گذشته در بروجرد سه دبستان در کشور رتبه برتر کسب کردند و امسال از 16 دبستان که 170 پروژه را ارائه دادهاند، 20 طرح در شهرستان بروجرد انتخاب میشود و 9 طرح برتر به استان راه پیدا میکند.
شاهوردی تصریح کرد: در کار تحقیق و پژوهش، اکتشاف و هیجان نیز وجود دارد و این کار باعث یادگیری بیشتر در امر پژوهش میشود.
وی بیان کرد: هیچ پیشرفتی به موفقیت نمیرسد، مگر اینکه پشتوانه آن تحقیق و پژوهش باشد.
سرپرست اداره آموزش و پرورش بروجرد با اشاره به اینکه پژوهش یک نوع خلاقیت است، گفت: پژوهش یک نوع هنر و شکوفایی و یک نوع تجربیات علمی را نیز در بردارد.
در این مراسم مسئول گروههای آموزشی بروجرد گفت: برگزاری جشنواره جابر ابن حیان یکی از راههای علاقهمند کردن دانشآموزان به فعالیتهای علمی و تحقیق و پژوهش در محیط پیرامون خود است.
پروین سبزهوار خاطر نشان کرد: جشنواره جابر ابن حیان در پنج پروژه کار میشود که شامل جمعآوری نمایش، مدل، آزمایش و تحقیق میشود و به جز مرحله جمعآوری، بقیه پروژهها به مرحله استانی میروند.
وی یادآور شد: برگزیدگان پروژههای آزمایش به مرحله کشوری راه پیدا میکنند.
انتهای پیام/و۲۰