اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/لحظه به لحظه با انتخابات مجلس نهم/-256

تابعی: خراسان‌جنوبی نیازمند احداث شهرک‌های تحقیقاتی است

خبرگزاری فارس: دبیر حزب مؤتلفه اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: باید نیازهای جامعه در اختیار دانشجویان قرار گرفته و آنها در شهرک‌های تحقیقاتی که توسط ادارات دولتی پشتیبانی می‌شود مستقر شوند.

تابعی: خراسان‌جنوبی نیازمند احداث شهرک‌های تحقیقاتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌‌الاسلام و المسلمین محمدعلی تابعی ظهر امروز با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند به بیان دیدگاه‌های خویش پرداخت.

وی خود را فردی دانشگاهی دانست و اظهار داشت: من با دانشجویان ارتباط نزدیک داشته و به این ارتباط ادامه خواهم داد.

دبیر حزب مؤتلفه اسلامی و کاندیدای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری در مورد حضور حداکثری مردم در انتخابات، گفت: دشمن تمام سعی خود برای حضور کمرنگ مردم را انجام داده تا بتواند با کمرنگ جلوه دادن حضور مردم به برخی از اهداف خویش برسد.

*همیشه باید بیدار، هوشیار و در صحنه باشیم

تابعی با اشاره به این سخن امام راحل که می‌فرمایند "دشمنان نخوابیده و در کمین‌اند، پس شما هم نخوابید" ابراز داشت: ما همیشه باید بیدار و هوشیار بوده و در صحنه باشیم.

وی با حساس برشمردن شرایط فعلی گفت: امروزه ما فقط برای خود تصمیم نمی‌گیریم بلکه به دلیل اینکه به الگویی برای جهان اسلام تبدیل شده‌ایم در تصمیمات کل جهان اسلام موثر هستیم.

کاندیدای حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان ادامه داد: به همین دلیل برای اینکه بتوانیم اقتدار، عزت و عظمت خویش را در داخل و خارج به دشمنان گوشزد کنیم، نیاز به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو داریم.

تابعی سپس به برشمردن شرایط مورد نیاز یک نماینده پرداخت و افزود: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری نخستین ویژگی مورد نیاز یک نماینده عدم وابستگی وی به کانون‌های ثروت و قدرت است.

وی ادامه داد: به این معنی که نماینده‌ای که وارد صحنه می‌شود نباید ثروتمندان را به‌عنوان پشتوانه خویش داشته باشد.

کاندیدای حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان افزود: هیچ قدرت اقتصادی در پشت من قرار ندارد و هزینه تبلیغات خویش را از محل فروش آپارتمان‌ خود در مشهد تأمین کرده‌ام.

تابعی سپس به تبیین عدم وابستگی یک نماینده به جریان قدرت پرداخت و افزود: قدرت‌های پشت سر یک نماینده برای تداوم حضور خویش در قدرت از نماینده استفاده ابزاری می‌کنند.

*نماینده باید مشکلات مردم را مشکلات خویش بداند

وی توانمندی نماینده در قانونگذاری را یکی دیگر از ویژگی‌های مورد نیاز یک نماینده دانست و ادامه داد: نماینده باید طرح بدهد، از بعضی از لوایح دفاع کند به بعضی دیگر انتقاد کرده، نظارت داشته و اشراف کامل بر امور داشته باشد.

کاندیدای حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان ارتباط گسترده با لایه‌های مختلف جامعه را از دیگر ویژگی‌های مورد نیاز یک نماینده دانست و ادامه داد: نماینده‌ای مناسب است که با گروه‌های مختلف کارمندان، کارگران، دانشگاهیان، فرهنگیان و مسئولان رابطه داشته و بر مشکلات آنان واقف بوده و مشکلات جامعه را مشکلات خویش بداند.

تابعی دانشگاه را عرصه جنگ نرم دانست و ابراز داشت: امروز جنگ نرم به گونه‌ای است که ما خودمان هم از بعضی از جبهه‌های مورد هدف این جنگ غافل شده‌ایم.

*خراسان‌جنوبی باید به قطب دانشگاهی شرق کشور تبدیل شود

وی تبدیل شدن خراسان‌جنوبی به قطب دانشگاهی شرق کشور را یکی از برنامه‌های خویش دانست و ادامه داد: به منظور انجام پذیرفتن این موضوع باید امکانات مناسب را نیز فراهم کنیم.

کاندیدای حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان ایجاد امکاناتی شبیه به خوابگاه و سلف‌سرویس برای دانشجویان را از ملزومات دانست و ادامه داد: در استانی که بالغ بر 42 هزار دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند نباید این مشکلات وجود داشته باشد.

تابعی احداث شهرک‌های تحقیقاتی را یکی دیگر از نیازهای موجود دانست و افزود: باید نیازهای جامعه در اختیار دانشجویان قرار گرفته و آنها در شهرک‌های تحقیقاتی که توسط ادارات دولتی پشتیبانی می‌شود مستقر شوند تا طرح‌هایی که به ذهنشان می‌رسد را عملیاتی کنند.

وی حرکت به سمت معماری اسلامی را یکی دیگر از نیازهای شهر بیرجند دانست و افزود: معماری شهری بیرجند ناموزون است که برای سر و سامان دادن به این موضوع می‌توانیم از دانشجویان شاغل در این رشته بهره بگیریم.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول