اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کتاب عشایر، توسعه و گردشگری وارد بازار اصفهان شد

خبرگزاری فارس: نویسنده کتاب عشایر و توسعه گردشگری گفت: یکی از کتاب‌های انتشارات سازمان جغرافیایی کشور کتاب عشایر و توسعه گردشگری است که در سال جاری وارد بازار شد.

کتاب عشایر، توسعه و گردشگری وارد بازار اصفهان شد

علی محمد یوسفی باصری در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: کتاب عشایر، توسعه و گردشگری در 200 صفحه ویژگی‌های گردشگری عشایر کشور را توصیف می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کتاب عشایر، توسعه و گردشگری در سال 90 چاپ و منتشر شده است، بیان داشت: حیدر لطفی و سید رضا موسوی از جمله کسانی بودند که در تهیه و گردآوری مطالب این کتاب نقش به سزایی داشته‌اند.

یکی از نویسندگان کتاب عشایر، توسعه و گردشگری با اشاره به این کتاب تصریح کرد: در تمام کشور 100 ایل عشایری وجود دارد که 400 طایفه را در برمی‌گیرند.

وی با بیان اینکه این کتاب دارای هفت فصل است، تاکید کرد: در فصل نخست این کتاب تمام مکان‌های که عشایر در آن مستقر هستند و اینکه کدام ایل در کدام منطقه زندگی می‌کنند را به خوبی معرفی کرده است.

یوسفی باصری در توضیح فصل دوم کتاب اضافه کرد: در این فصل مسائل مربوط  به کشاورزی، دام و مرتع‌داری و در کل وضعیت صنایع دستی و مشاغل این قشر از مردم جامعه را نشان می‌دهد.موارد عنوان شده در فصل سوم مربوط به توسعه عشایر و ساماندهی در 50 سال گذشته و توسعه و جایگاه آنها در برنامه‌ریزی و اعتبارات عشایر است.

این نویسنده به مهم‌ترین بخش کتاب عشایر و توسعه گردشگری اشاره و اظهار داشت: با تعریفی از گردشگری عشایر، موضوعات مهمی از درصد گردشگری سالانه عشایر در این کتاب مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به بخش بعدی که در مورد جاذبه‌های گردشگری است، بیان داشت: در این فصل کوچ، نژاد، زبان، آداب و رسوم مربوط به عشایر در ایلات مختلف و همچنین نوع موسیقی، پوشاک، صنایع دستی و موارد دیگر را به همراه تصاویر به خواننده نشان می‌دهد.

یوسفی باصری که این کتاب را به همت اداره عشایر اصفهان دانست، تصریح کرد: در فصل ششم کتاب عشایر، توسعه و گردشگری ضمن اشاره به مسائل و مشکلات مربوط به گردشگری عشایر راهکارهای را نیز پیشنهاد کرده است.

وی در مورد فصل پایانی این کتاب یا همان فصل هفتم بیان داشت: در این فصل طرح‌های سازمانی که برای گردشگری عشایر ارائه می‌شود و همچنین چگونگی تهیه، مطالعه و جاذبه‌های گردشگری این طرح‌ها بررسی و شناخته می‌شود و توجیه‌های اقتصادی و فنی نیز در آن عنوان شده است.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول