اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سمیرم:

0.5 درصد اعتبارات فرهنگی سمیرم سهم جامعه عشایری است

خبرگزاری فارس: فرماندار سمیرم گفت: 0.5 درصد از 2.5 درصد اعتبارات اختصاص یافته استان به شهرستان سمیرم، سهم جامعه عشایری این شهرستان است.

0.5 درصد اعتبارات فرهنگی سمیرم سهم جامعه عشایری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم غلام‌رضا قائدیها در نشست بررسی طرح‌های فرهنگی این شهرستان اظهار داشت: طرح‌های ارائه شده به استان از طرح‌های کوتاه‌مدت است که تا 31 فروردین سال آینده اجرا می‌شود.

وی با تأکید بر اولویت‌بندی و رعایت موضوع طرح‌ها توسط دستگاه‌های عامل گفت: 0.5 درصد از 2.5 درصد اعتبارات اختصاص یافته استان به شهرستان سمیرم، سهم جامعه عشایری این شهرستان است.

فرماندار سمیرم اضافه کرد: اکنون 30 درصد (310 میلیون تومان) از 930 میلیون تومان به دستگاه‌های عامل شهرستان اعلام شده است و 30 درصد دیگر در آینده ابلاغ می‌شود و از 40 درصد باقی‌ مانده خبری نیست.

وی ادامه داد: پس از تصویب در کارگروه فرهنگی استان بلافاصله با دستگاه عامل عقد قرارداد می‌شود و اعتبارات سریع تا قبل از پایان سال در اختیار آنها قرار داده می‌شود.

قائدیها تصریح کرد: طرح اعزام به مرقد امام خمینی(ره) جزو مصوبات همه شهرستان‌های استان است.

به گزارش فارس، در ادامه نماینده ولی‌فقیه در سازمان امور عشایری استان اصفهان از اجرای طرح مطالعاتی نیازسنجی مسائل فرهنگ جامعه عشایری خبر داد و گفت: مسائل و مشکلات عشایر در سه جلد کتاب در حال چاپ است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدقلی هلیلی با اشاره به برگزاری یادواره شهدا در گلزار شهدای اصفهان اظهار داشت: تاکنون 198 شهید جامعه عشایری در استان اصفهان شناسایی شده‌اند.

وی هم‌چنین از اعزام 40 مبلّغ دینی به مناطق مختلف عشایری استان خبر داد و افزود: برای نخستین بار در کشور به صورت نظام‌مند 30 مبلّغ دینی برادر و 10 مبلّغ خواهر به مناطقی که عشایر ساکن هستند اعزام شدند.

نماینده ولی‌فقیه در سازمان امور عشایری استان اصفهان اضافه کرد: امسال نیز 110 نفر از عشایر قشقایی، بختیاری، عرب جرقویه برای زیارت حرم امام رضا(ع) به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی ادامه داد: اعزام 313 نفر از جامعه عشایر استان به مشهد مقدس، گردهمایی دو، سه روزه سراسری عشایر کل کشور در استان اصفهان، اعزام مبلغ، حمایت از تولید و عرضه صنایع دستی عشایر از جمله طرح‌هایی است که به منظور حمایت از این قشر به استان ارسال می‌شود.

هم‌چنین رئیس سازمان تبلیغات اسلامی سمیرم نیز اظهار داشت: با توجه به بودجه‌ای که اعلام شده یازده طرح فرهنگی - قرآنی به استان ارائه داده‌ایم که همایش تجلیل از هیئت‌های مذهبی و پیر غلامان، طرح تفسیر سوره حجرات و تجهیز کتابخانه‌های حوزه دین از جمله این طرح‌ها است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد رضایی اضافه کرد: برپایی نهضت قرآن‌آموزی، محفل انس با قرآن، همایش تجلیل از چهره‌های دینی و قرآنی شهرستان، حمایت از مؤسسه‌ها و خانه‌های قرآنی روستاها از دیگر طرح‌های سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان سمیرم است.

وی ادامه داد: جشنواره هنرهای تجسمی، همایش بزرگ فرهنگ و هنر در جامعه عشایر سمیرم با تأکید بر برداشت سیب، تجلیل از هنرمندان و نویسندگان، برگزاری نمایشگاه کتاب در چهار شهر این شهرستان از جمله طرح‌های ارشاد اسلامی سمیرم به استان است.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم با 103 هزار جمعیت در چهار بخش، 120 روستا و چهار شهر سمیرم، کمه، حنا و ونک در 165 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول