اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان:

ولایت‌مداری عشایر خراسان‌جنوبی در کشور بی‌‌نظیر است

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان اطاعت‌‌پذیری و ولایت‌مداری عشایر خراسان‌جنوبی به ویژه شهرستان نهبندان را در کشور بی‌نظیر دانست و گفت: عشایر هیچ‌گاه تحت تاثیر نقشه‌ها و فتنه دشمن قرار نگرفته‌اند.

ولایت‌مداری عشایر خراسان‌جنوبی در کشور بی‌‌نظیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی فرمانداری نهبندان، حسین شرافتی در نشست با عشایر نهبندان اظهار داشت: عشایر سربازان پر افتخار و همیشه وفادار به اسلام و انقلاب هستند و همواره در مقاطع مختلف انقلاب نقش تعیین‌ کننده و مؤثر در مبارزات داشته‌اند.

وی با بیان اینکه عشایر از ظرفیت بالایی در تقویت هم‌بستگی در نهبندان برخوردار هستند، افزود: طوایف مختلف در هر برنامه همایش و راهپیمایی در کنار مسئولان بوده و به درخواست آنها پاسخ مثبت داده‌اند.

فرماندار نهبندان گفت: عشایر حتی در مواردی جلو‌تر از دستگاه‌ها حرکت کرده و خود پیشنهادهایی را در راستای حفظ ارزش‌های انقلاب و اهداف نظام و رهبری دادند.

شرافتی صداقت، پاکی، دینداری، ولایت‌مداری، شجاعت و غیرت را از ویژگی‌های مهم عشایر برشمرد و گفت: اطاعت ‌پذیری و ولایت‌مداری عشایر خراسان‌جنوبی بی‌نظیر است.

وی توجه ویژه دولت به عشایر را یادآور شد و گفت: دولت نهم و دهم توجه خاصی به توسعه و عمران نقاط مختلف شهری و روستایی به ویژه در نقاط مرزی و برای رفاه عشایر مرزنشین دارد.

فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه پنج طرح ویژه در نقاط عشایری نهبندان در حال اجرا است، افزود: این طرح‌ها شامل آب‌رسانی، تسطیح و نگه‌داری ایل‌‌راه‌‌ها، تجهیز چاه آب شرب، گازرسانی و نفت‌‌رسانی به عشایر است.

شرافتی اظهار داشت: امسال 160 میلیون تومان اعتبار به اداره امور عشایر نهبندان اختصاص یافته که 120 میلیون تومان آن از محل اعتبارات تملک و دارایی‌ها و 15 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و 25 میلیون تومان اعتبارات خشک‌سالی است.

وی با اشاره به اینکه دولت برنامه‌های دراز مدتی در نهبندان در حال اجرا دارد، اضافه کرد: با اجرای مصوبات سفرهای دولت شاهد تحول عمیق و اساسی در عمران و به‌سازی مناطق مختلف شهری و روستایی و مرزی نهبندان خواهیم بود.

شرافتی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون توسط شرکت تعاونی عشایری در راستای خدمت‌‌رسانی به عشایر 4 هزار تن علوفه شامل سبوس جو و کنسانتره و غلات، یک ‌هزار تن آرد و 10 هزار سیلندر گاز بین عشایر نهبندان توزیع شده است، گفت: 25 هزار رأس دام عشایر نیز توسط این نهاد بیمه شده است.

وی گفت: برابر مصوبه هیئت دولت تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که 13 درصد اعتبارات خود را به امور عشایر اختصاص دهند تا آیین‌نامه سامان‌دهی اجرایی شود.

فرماندار نهبندان به انتخابات به‌ عنوان مهم‌ترین رویداد امسال اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود با حضور حداکثری مردم در حوزه‌های اخذ رأی شاهد حماسه‌ای دیگر در نهبندان باشیم و برگ زرین دیگری بر افتخارات ملت ایران افزوده شود.

شرافتی از رؤسا و بزرگان قبایل و عشایر خواست نسبت به آگاه‌سازی جامعه و اطرافیان خود درباره اهمیت شرکت مردم در سرنوشت کشور خود و مشارکت پرشور در انتخابات اقدام کنند.

در نهبندان 16 هزار و 188 نفر عشایر در غالب 3 هزار و 192 خانوار ساکن هستند که جمعیت 27 درصدی شهرستان نهبندان را تشکیل می‌دهند.

جمعیت عشایری شهرستان نهبندان همه ساله بیش از 7 هزار تن شیر، 2 هزار و 100 تن گوشت قرمز و 340 تن پشم کرک و مو تولید می‌کند.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول