اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور عشایر استان بوشهر مطرح کرد

اجرای 5 طرح ویژه در مناطق عشایری / افزایش 8 برابری اعتبارات عشایر بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیر امور عشایر استان بوشهر با اشاره به افزایش هشت برابری اعتبارات عشایر در این استان گفت: پنج طرح ویژه برای بهبود وضعیت زندگی عشایر در مناطق عشایری بوشهر اجرا می‌شود.

اجرای 5 طرح ویژه در مناطق عشایری / افزایش 8 برابری اعتبارات عشایر بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر علی ابراهیمی صبح امروز در نشست شورای عشایری استان بوشهر اظهار داشت: سه هزار و 311 خانوار با جمعیت 17 هزار و 431 نفر عشابر کوچ رو در استان بوشهر زندگی می‌کنند که در کنار دیگر قشرهای عشایر ساکن استان این جمعیت به پنج هزار و 300 خانوار و جمعیت 31 هزار نفر می‌رسد.

وی افزود: جمعیت عشایری استان بوشهر حدود هشت ماه در استان هستند و در زمان ییلاق به استان‌های فارس و اصفهان کوچ می‌کنند.

مدیر امور عشایر استان بوشهر تصریح کرد: 800 هزار رأس دام در 640 هزار هکتار منابع طبیعی و 500 هزار هکتار در مناطق ییلاقی و یک میلیون و 150 هزار هکتار اراضی ملی در اختیار عشایر استان بوشهر است.

ابراهیمی گفت: شش هزار و 500 گوشت قرمز، 28 هزار متر مربع تولید صنایع دستی، 10 هزار تن محصولات زراعی و دو هزار و 500 تن محصولات باغی از تولیدات عشایر استان بوشهر است.

وی گفت: شش شهرستان استان بوشهر جمعیت عشایری دارند و شهرستان‌های دشتستان، دشتی و تنگستان بیشترین جمعیت عشایری را دارند.

مدیر امور عشایر استان بوشهر با اشاره به اهداف محوری خدمت‌رسانی به عشایر اظهار داشت: ساماندهی معیشت، اشتغال، ارتقای شاخص توسعه، اجرای پروژه‌های مختلف در مناطق عشایری، ارتقای کیفیت محصولات عشایری و کم کردن مشقات عشایر از جمله این اهداف است.

ابراهیمی با اشاره به پنج طرح ویژه در مناطق عشایری استان بوشهر گفت: عملیات اجرایی اسکان، ارائه خدمات پشتیبانی به کوچندگان، جایگزینی سوخت فسیلی، مطالعات جامع مناطق عشایری توجه به خسارات خشکسالی از این طرح‌هاست.

وی بیان کرد: در شش سال اخیر 22 میلیارد تومان اعتبار برای عشایر استان بوشهر هزینه شده که این رقم هشت برابر اعتباری است که در 15 سال قبل از دولت نهم و دهم اختصاص یافته بود.

مدیر امور عشایر استان بوشهر با اشاره به حضور پنج طایفه از ایل قشقایی عشایر در استان بوشهر اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر جزو دستگاه‌های برتر در سطح کشور در تعامل با امور عشایر هستند و شاخص‌های توسعه عشایر استان بوشهر وضعیت بهتری نسبت به دیگر استانها دارد.

ابراهیمی اضافه کرد: توجه بیشتر به اعتبارات خشکسالی و پیگیری برای منفک شدن آموزش و پرورش عشایر بوشهر از استان فارس از جمله نیازمندی‌های عشایر استان بوشهر است.

وی گفت: ساخت خانه عالم و احداث مسجد یا حسینیه از نیازهای عشایر استان بوشهر است.

انتهای پیام/و۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول