اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از گلستان تا بهارستان - 211

جمشیدی: عدم حضور در انتخابات باعث تحقق خواست دشمنان می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات استان گلستان گفت: اگر در انتخابات شرکت نکنیم، خواسته دشمن برآورده می‌شود.

جمشیدی: عدم حضور در انتخابات باعث تحقق خواست دشمنان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا جمشیدی صبح امروز در جمع اعضای ستاد انتخابات استان اظهار داشت: انتخابات هویت بخش است و سرنوشت جامعه را مشخص می‌کند. تکلیف مردم این است که در انتخابات شرکت کنند، رأی دهند و افراد شایسته را معین کنند، همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند: «انتخاب هم حق است هم تکلیف».

* مطالبه حق و حقوق بعد از انجام تکلیف است

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان افزود: انتخابات هویت بخش است چون هم مبتنی بر مردم است و هم مبتنی بر دین و زمانی که از دین سخن می‌گوییم، دین برای انسان تکلیف تعیین می‌کند، به گونه‌ای که با ابلاغ آن تکالیف انسان به ارتقا و قرب الهی می‌رسد.

جمشیدی با اشاره به بیانات امام راحل که فرمودند "شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی است"، خاطرنشان کرد: وقتی به قانون اساسی رجوع می‌کنیم، این مردم هستند که در سرنوشت خویش حاکم هستند و این یعنی تعیین سرنوشت کشور به دست خود مردم، چون متعلق به خود آنها است.

وی با بیان اینکه مردم شهروندان یک نظام، حکومت و دولت هستند، افزود: مردم حق و حقوقی دارند و وظیفه حکومت و حاکمیت این است که حقوق مردم را در اختیار آنها بگذارند و زمینه پرداخت حقوق به مردم را فراهم کند، چرا که فراهم کردن حق و حقوق تمهیدات وظیفه حکومت و حاکمیت است.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان ادامه داد: مطالبه حق و حقوق بعد از انجام تکلیف است، یعنی ابتدا باید تکلیف و وظیفه‌ای که به گردن دارم را انجام دهم، آنگاه مطالبه حق و رأی کنم.

جمشیدی در بیان مفهوم اینکه مجلس خانه ملت و در رأس امور است، خاطرنشان کرد: خواسته مردم به زبان نمایندگان در خانه ملت بیان و تبیین می‌شود و پس از تبدیل شدن به قانون اجرایی می شود تا مردم به حق خود برسند.

* اگر در انتخابات شرکت نکنیم، خواسته دشمن برآورده می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند «کسی نمی‌تواند بگوید من نمی‌خواهم از حق خود استفاده کنم» افزود: این بیان به این دلیل است که استیفای حق شخصی و اشخاص، لازمه تشکیل یک حکومت و حاکمیت است.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که در انتخابات مشارکت فراوان نداشته باشیم و این تکلیف را به دیگری واگذار کنیم، دو پیامد دارد، اول اینکه هیچ ضمانتی نیست که دیگران جای او را پر کنند و دیگر اینکه وقتی مشارکت فراوان نباشد، خواسته دشمن که معتقد است ما باید توطئه کنیم و نگذاریم مشارکت مردم و حضورشان در انتخابات گسترده باشد، برآورده می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان ضمن برشمردن موارد بالا تصریح کرد: اینها مواردی است که مستکبران و دشمنان، طبق آن قضاوت کرده و به مردم نمره می‌دهند و بر اساس آن دلدادگی و پیوستگی مردم به نظام را ارزیابی و تحلیل می‌کنند.

جمشیدی متذکر شد: ما و مردم ما که از ویژگی‌هایمان استکبارستیزی، دفاع از نظام و دستاوردهای آن است، وظیفه داریم به این تکلیف الهی و شرعی خود عمل کنیم و از حق خود استفاده کنیم تا با انتخاب اصلح‌ترین‌ها، که زبان گویای ما در تصویب قانون می‌شوند، به مطالبات خود برسیم.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول