اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی:

تحریم‌کنندگان انتخابات پیاده نظام‌ آمریکا هستند / تضعیف نظام اسلامی حرام شرعی است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی گفت: جاده صاف‌کن‌های آمریکا کسانی هستند که با سر دادن نغمه تحریم در داخل کشور تلاش می‌کنند انتخابات را کم‌رنگ کنند.

تحریم‌کنندگان انتخابات پیاده نظام‌ آمریکا هستند / تضعیف نظام اسلامی حرام شرعی است

حجت‌الاسلام ابراهیم حسینی امروز در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شرکت در انتخابات به دلیل ضرورت حفظ نظام، یک واجب شرعی است.

وی ادامه داد: واجبات و محرمات در یک سطح نیستند و رتبه‌بندی دارند، به فرموده امام خمینی (ره) حفظ نظام در راس واجبات است به این دلیل که اگر نظام اسلامی قدرتمند و عزت‌مند باشد، زمینه برای انجام واجبات و ترک محرمات در جامعه ایجاد می‌شود.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: به همین دلیل است که معصومین(ع) تشکیل دولت اسلامی را ارزشمندترین نوع امر به معروف می‌دانستند.

وی گفت: از همین دلایل می‌شود نتیجه گرفت که تضعیف نظام اسلامی نیز از بزرگ‌ترین گناهان است و همچون منکرات حرام شرعی محسوب می‌شود.

حسینی با بیان اینکه کسی شک ندارد که عدم مشارکت در انتخابات و سرد کردن فضای انتخاباتی سبب تضعیف نظام می‌شود، افزود: با همین منطق، حتی انتخاب اصلح که موجب تشکیل مجلسی قوی و کارآمد و در نتیجه کارآمدی نظام می‌شود، یکی از واجبات است.

وی عنوان داشت: اگر نگاهی به مواضع دشمنان ملت ایران در این روزها و تلاش آنها برای کم‌رنگ شدن این انتخابات داشته باشیم، متوجه وظیفه سنگین خود برای حضور پررنگ در انتخابات خواهیم شد.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: حتی ما اگر از زاویه دینی هم نخواهیم به موضوع شرکت در انتخابات نگاه کنیم، باید به این نکته توجه کنیم که شرکت در انتخابات از دیدگاه ملی و میهنی نیز اهمیت دارد.

وی ابراز داشت: امنیت ملی یک کشور را موشک و سلاح‌های پشرفته نمی‌سازد، بلکه همبستگی و وحدت ملت است که عامل بازدارنده دشمنان برای ضربه زدن به کشورها خواهد شد.

حسینی افزود: جین شارپ که نظریه‌پرداز انقلاب‌های مخملی است، نفوذ آمریکا در کشورهای جهان را منوط به داشتن عوامل نفوذی در داخل آن کشور می‌داند.

وی با اشاره به شعار تحریم انتخابات از سوی عده‌ای تصریح کرد: جاده صاف‌کن‌های آمریکا کسانی هستند که با سر دادن نغمه تحریم در داخل کشور تلاش می‌کنند انتخابات را که تجلی تمام آرمان‌خواهی‌های ملت است، کم‌رنگ کنند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: همانطور که شرکت در انتخابات وظیفه دینی و میهنی است، انتخاب اصلح نیز یک وظیفه سنگین است که بر دوش ملت ایران گذاشته شده است.

وی با اشاره به ملاک‌های انتخاب اصلح گفت: مهم‌ترین شاخصه‌ای که یک نماینده مجلس باید داشته باشد، تعهد، ولایت‌مداری و پایبندی به ارزش‌های انقلاب اسلامی است.

حسینی اظهار داشت: کسانی که با نظام معامله می‌کنند و در بزنگاه‌های نظام که نیاز به حضورشان حس می‌شود، از مسئولیت شانه خالی می‌کنند، نمی‌توانند انتخاب خوبی برای نشستن بر صندلی حساس مجلس شورای اسلامی باشند.

وی ادامه داد: سیاسیونی که با مصالح ملی و شرعی معامله می‌کنند و سخنان رهبری را پشت گوش می‌اندازند، نمی‌توانند نماینده یک ملت بصیر باشند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نکات مهم برای شاخصه‌های نماینده مجلس، داشتن تخصص و آشنا بودن به وظایف نمایندگی است.

وی افزود: اینکه عده‌ای وعده‌های طرح‌های عمرانی را به مردم می‌دهند تا رای بیاورند، ناشی از عدم توجه جامعه به وظایف واقعی یک نماینده یعنی قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین است.

حسینی با اشاره به اینکه با دستمال کثیف نمی‌توان شیشه را پاک کرد، ادامه داد: نماینده مجلس باید خود پاک‌دست و امانتدار باشد تا بتواند بر اجرای صحیح قوانین و عدم تخلف در دستگاه‌های دولتی نظارت کند.

وی ادامه داد: کسانی که ادعای اصولگرایی دارند باید توجه داشته باشند که همانطور که مسلمان بودن تنها در شناسنامه نیست، اصولگرایی هم فقط با یک اسم اثبات نمی‌شود.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: اصولگرا کسی است که بر سر ارزش‌ها با هیچ کس معامله نکند و در هر شرایطی رهبری نظام را تنها نگذارد.

وی با اشاره به آرایش سیاسی احتمالی مجلس نهم خاطرنشان کرد: برخی افراد که جزء پاک‌ترین‌ها در مجلس و دیگر عرصه‌ها بودند، به دلیل نداشتن امکانات مالی و برخی پشتیبانی‌های رسانه‌ای، مورد غفلت واقع شده و حقشان تضییع شد.

وی یادآور شد: با تمام این اما و اگرها، بصیرت مردم ایران به نحوی است که با حضور خود در روز جمعه، فضای کلی انتخابات را به نفع نظام رقم خواهند زد.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول