اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه:

دهک‌های پایین از یارانه نقدی بهره‌مند شوند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: باید دهک‌های پایین جامعه فقط از یارانه نقدی بهره‌مند شوند.

دهک‌های پایین از یارانه نقدی بهره‌مند شوند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید سلمان ذاکر امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: با هدف ساماندهی اقشار ضعیف جامعه و ارتقای سطح کیفی زندگی آنها باید یارانه‌های نقدی فقط به این قشر از جامعه پرداخت شود زبرا این قبیل افراد به وجوه نقد نیاز جدی دارند.

وی با بیان اینکه از پرداخت یارانه نقدی به اقشار مرفه جامعه باید پرهیز شود خاطرنشان کرد: افراد ثروتمند به عبارتی دهک دهم، نهم و هشتم نیازی به دریافت یارانه نقدی ندارند پس برای تقویت دهک هفتم جامعه بیش از بیش اهتمام شود و برای تخصیص یارانه نقدی به آنها مبادرت گردد.

این مسئول افزایش یارانه‌های نقدی طبقه پایین جامعه خواستار شد و گفت: یارانه نقدی هم اکنون 45 هزار تومان است که رییس‌جمهور در طول سخنان خود به افزایش 150 هزار تومانی اخیرا اشاره کرده است انتظار می‌رود این امر در آینده نزدیک اتفاق بیافتد.

ذاکر انصراف طبقه مرفه جامعه از دریافت یارانه نقدی بدون مانع دانست و افزود: افرادی که از نظر اقتصادی در وضعیت مناسبی به سر می‌برند می‌توانند با میل شخصی نسبت به انصراف از دریافت یارانه مبادرت کنند با توجه به اینکه مردم ایران مردمانی خیرخواه و ایثارگر هستند پیش‌بینی می‌شود وقوع این اتفاق در جامعه شاهد شویم.

وی با بیان اینکه افراد متمول و خیر زیادی به مدرسه‌سازی، مسجدسازی و .. مشغول هستند ادامه داد: با توجه به اینکه آموزه‌های دینی کمک به هم‌نوع و گذشت از اموال در فرهنگ ما نهادینه شده است این انتظار وجود دارد عده‌ای از دریافت یارانه نقدی با رضایت شخصی انصراف دهند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس در پاسخ به این سوال که دولت اگر نسبت به حذف افراد متمول از لیست یارانه‌گیرندگان مبادرت کند این اقدام قانونی یا غیرقانونی است اظهار داشت: برای عملی کردن این موضوع باید قانون به تصویب برسد چرا که در غیر این صورت اقدام به حذف یارانه یک عده غیرقانونی قلمداد می‌شود.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول