اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا انتخابات نهم- 253

نریمان: نماینده باید اقتدار برای دفاع از قانون را داشته باشد

خبرگزاری فارس:نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: یک نماینده مجلس باید اقتدار لازم برای وضع قوانین و دفاع از قانون را داشته باشند.

نریمان: نماینده باید اقتدار برای دفاع از قانون را داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، محسن نریمان پیش از ظهر امروز در همایش دانشجویی و فرهیختگان چالوسی در حمایت از انوشیروان محسنی بندپی کاندیدای نهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه نوشهر و چالوس با اشاره به اصول قانون اساسی درباره وظایف و اختیارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که فقط عنوان نمایندگی را یدک بکشند نمی‌توانند کارگشایی کنند بلکه باید ظرفیت‌هایی در آن شخص وجود داشته باشد که اقتدار لازم برای وضع قوانین و دفاع از قانون را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه تحقیق و تفحص در تمام امور کشور از وظایف و اختیارات نمایندگان مجلس است، به پرسش و استیضاح به عنوان یکی دیگر از اختیارات نمایندگان مجلس اشاره کرد و ادامه داد: طرح سئوال برای وزیر یا رئیس جمهوری که کارنامه درخشانی داشته باشد فرصت است و اگر این کارنامه درخشان نباشد از آن به عنوان تهدید برای این افراد می‌توان نام برد همانگونه که طرح سئوالی که در چند وقت اخیر توسط چند تن از نمایندگان از رئیس جمهور شد با واکنش‌هایی تهدیدآمیز برای این نمایندگان همراه بود.

وی در بخش دیگری از این سخنرانی با اشاره به اینکه رای بالا از حوزه انتخابیه مختلف نمایندگان را مقتدرتر می‌کند با اشاره به جایگاه نمایندگان اصلاح‌طلب در مجلس بیان داشت: با اینکه نمایندگان اصلاح‌طلب از اقلیت جمعیت مجلس برخوردار هستند، اما به خاطر تخصص و کارآمدی آنها در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مختلف جایگاه‌های بالا دارند.

نریمان با اشاره به اینکه مجلس هفتم و هشتم اصولگرا بودند، تصریح کرد: واگذاری نائب رئیس کمیسیون آئین‌نامه داخلی مجلس، کمیسیون بهداشت و درمان، عمران و دیگر کمیسیون‌ها به اصلاح‌طلبان نشان‌دهنده توانمندی نمایندگان اصلاح‌طلب بوده که نه به خاطر جریان حزبی تنها به دلیل تجربه و تخصص خود به این جایگاه دست یافتند.

وی با اشاره به تجارب و تخصص انوشیروان محسنی نماینده سه دوره گذشته حوزه انتخابیه چالوس و نوشهر و کاندیدای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از وی به‌عنوان فردی متعهد، اخلاق‌مدار، متخصص و با فعالیت گسترده برای احقاق حقوق موکلان خود و اجرای پروژه‌های بزرگ و زیربنایی همچون سد تلمبه ذخیره‌ای سیاه بیشه، بیمارستان فوق تخصصی، نیروگاه برق نام برد و خاطرنشان کرد: در مسئله آلودگی هوای تهران تنها نماینده‌ای که بدون ترس و شجاعت کامل درباره غیر استاندارد بودن بنزین تولیدی کشور یک تنه ایستادگی کرد محسنی بود و از دیگر اقدامات وی ایستادگی در پروژه آزاد راه تهران - شمال بود که وی را حتی به دادگاه نیز کشاند.

نریمان ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در بندر نوشهر را از دیگر اقدامات محسنی در توصیه اقتصادی منطقه عنوان کرد و اذعان داشت: حضور چنین نماینده‌ای در دوره بعدی مجلس می‌تواند به روند رو به رشد نه تنها حوزه چالوس و نوشهر بلکه استان مازندران کمک شایانی داشته باشد.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول