اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه برگزاری انتخابات

ائمه جمعه خراسان شمالی بر حضور پرشور در انتخابات تأکید کردند

خبرگزاری فارس: ائمه جمعه خراسان شمالی بر حضور پر شور و گسترده مردم در انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی تأکید کردند.

ائمه جمعه خراسان شمالی بر حضور پرشور در انتخابات تأکید کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، ائمه جمعه شهرستان‌های استان حضور دشمن‌شکن مردم را در انتخابات موجب تقویت و تحکیم پایه‌های نظام دانستند.

امام جمعه بجنورد نیز در این باره گفت: انتخاب بر اساس معیارهای اسلامی، درست‌ترین مسیر گزینش نماینده اصلح است.

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز با مورد توجه قرار دادن آگاهی و بصیرت در انتخاب نماینده اصلح، انتخاب بر اساس معیارهای اسلامی را بهترین و درست‌ترین گزینش نماینده اصلح دانست.

وی اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب و در حکومت طاغوت موضوع انتخابات در عمل، انتصاب افراد بود نه انتخاب و دولتمردان مردم را وادار به گزینش آنکه منافعشان را توسعه می‌داد، می‌کردند.

نماینده مردم خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری افزود: خوشبختانه در نظام اسلامی ایران مردم فرد مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند و فردی که صلاحیت آن توسط شورای نگهبان تأیید و معرفی می‌شود.

وی تأکید کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران، حکومتی اسلامی و قرآنی است که بر پایه انتخاب مردم بنا شده و در واقع نظامی مردمی است.

آیت‌الله مهمان‌نواز همچنین خطاب به کاندیداهای این دوره با تأکید بر اهمیت جایگاه مجلس و به معنای واقعی خانه ملت خواندن آن در نحوه تبلیغات و معرفی خود گفت: منتخب اصلح کسی است که خود را بالاتر از آنچه هست معرفی نکند و در مورد وعده‌هایی که بالاتر از وظیفه و وسع اوست سخن نگوید.

امام جمعه شهر فاروج نیز با اشاره به اینکه مجلس عصاره ملت است و میزان رأی مردم، اظهار داشت: هر چه حضور مردم در صحنه انتخابات بیشتر باشد نظام از اقتدار و پشتوانه بالاتری برخوردار خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی احمدزاده در ارتباط با انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، تعهد دینی را یکی از معیارهای انتخاب نماینده اصلح دانست و گفت: نماینده باید باور داشته باشد که برای اعتلا و تحکیم پایه‌های ارزش‌های الهی و دینی مردم به ویژه جوانان تلاش می‌کند.

وی افزود: نماینده اصلح باید صادقانه و به دور از هیچ گونه دروغ و وعده‌های غیرقابل امکان آنچه را که در توان دارد برای مردم بازگو کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدزاده با اشاره به اینکه این یک مسئولیت الهی است که در اختیار نمایندگان قرار می‌گیرد، افزود: امانت‌داری و درستی در رفتار از دیگر معیارهای نماینده اصلح است.

وی تصریح کرد: نمایندگان باید از تخریب یکدیگر بپرهیزند، از هزینه‌های سرسام‌‌آور تبلیغاتی دوری کرده و اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فاروج در ادامه با اشاره به اینکه در طول 33 سال از انقلاب اسلامی ایران همه ساله انتخاباتی را داشته‌ایم، افزود: مردم قابلیت بالایی در شناسایی و انتخاب نمایندگان اصلح پیدا کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدزاده بیانات مقام معظم رهبری را بهترین معیار سنجش افراد برشمرد و گفت: اگر به خوبی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توجه داشته باشیم، خود آقا معیارهای ارزشی را در این خصوص بیان می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این انتخابات یکسری پیامدهای ملی و فراملی خواهد داشت، افزود: وحدت و انسجام ملت ایران در مقابل توطئه‌های دشمنان از مهم‌ترین پیامدهای ملی این انتخابات است.

امام جمعه فاروج با بیان اینکه در راهپیمایی 22 بهمن اقتدار و صلابت ملت ایران به رخ جهانیان کشیده شد، بیان داشت: با وجود همه کارشکنی‌های دشمنان برای کم رنگ کردن حضور مردم در انتخابات، به کوری چشم دشمنان این مهم در 12 اسفند نیز عینیت خواهد یافت.

وی تأکید کرد: حضور حداکثری ملت ایران در انتخابات، یک حرکت الهام‌بخش و تأثیرگذار در راستای استمرار نهضت بیداری اسلامی خواهد بود، که این مهم از پیامدهای فراملی انتخابات پیش‌رو است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی فاروج با بیان اینکه این انتخابات برای بار دیگر انقلاب را بیمه خواهد کرد، افزود: در واقع این مسئله موتور پیش برنده برای توسعه کشور در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، بین‌المللی و ... خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: ملت ایران بار دیگر در 12 اسفند با حضور پر شور خود در پای صندوق‌های رأی، هوای سرد زمستانی را گرم و نورانی و پر از احساس خواهند کرد.

امام جمعه شهر شوقان هم با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس نهم، عزت و اقتدار نظام و انقلاب را بیمه می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم تاتاری با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم پشتوانه نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و حضور مردم در این انتخابات امنیت، حیثیت و عزت نظام را بیمه و تضمین می‌کند.

وی با اشاره به ویژگی‌های نماینده اصلح افزود: نماینده مجلس باید معتقد به اصول نظام و تنها هدفش خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد و وابسته به قدرت‌های پولی و اقتصادی نباشد.

امام جمعه شوقان خاطر نشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران برخلاف نظام‌های سرمایه‌داری غرب به صداقت و خدمت نماینده مجلس تأکید دارد بنابراین ما با انتخابی اصلح می‌توانیم نماینده‌ای سالم را به مجلس شورای اسلامی که مرکز تصمیم‌گیری‌های مهم جامعه است، بفرستیم.

وی، حضور پرشور مردم در انتخابات را نشان از عملکرد صحیح مسئولان و دست‌اندرکاران انتخابات دانست و این ویژگی را آغاز برگزاری انتخاباتی سالم و درست ذکر کرد.

حجت‌الاسلام تاتاری خاطر نشان کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری انتخابات نقشی تعین کننده در رسیدن به اهداف نظام دارد بنابراین حضور پرشور مردم در انتخابات می‌تواند جامعه را در رسیدن به اهداف نظام جمهوری اسلامی یاری کند.

انتهای پیام/و۳۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول