اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک تهیه کننده سینما:

هنر جلوگاهی زیبا برای مباحث دینی است

خبرگزاری فارس: یک تهیه کننده سینما گفت: هنر می تواند جلوگاهی زیبا برای طرح مباحث باشد که از مباحث خشک عبور می‌کند و تاثیرگذاری عاطفی دارد.

هنر جلوگاهی زیبا برای مباحث دینی است
منوچهر محمدی در حاشیه نشست نسبت دین و سینما در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: دین و مذهب، عرفان و هنر سه موضوعی است که با انسان در ارتباط است و ویژگی مشترک بین این سه حوزه همین مرتبط بودن با انسان است.
وی افزود: هر سه حوزه معتقدند که جایگاه انسان در دنیا جایگاه مطلوبی نیست و باید به سمت کمال حرکت کرد که این موضوع را در آموزه‌های دینی ، عرفان و هنر نیز می‌بینیم.
محمدرضا شرف‌الدین رئیس انجمن سینمای دفاع مقدس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به این موضوع که ما به دنبال سینمایی هستیم که مبنای دینی دارد اظهار داشت: سال‌ها به دنبال تعریف صحیح در موضوع هنر بر مبنای دین و شرع هستیم.
وی با اشاره به این نکته که سنگ‌بنای سینما سخن حضرت امام خمینی(ره) است که ما با سینما مخالف نیستیم با فحشا مخالفیم.
وی افزود: از این سخن می‌توان چنین نتیجه گرفت که باید سینما را با همه ساختار آن بپذیریم اما چیزی که قابل پذیرش نیست الحاقات خارج از شئونات فرهنگی است.
شرف‌الدین با اشاره به اینکه سینما می‌تواند گامی در جهت تکامل انسان بردارد تصریح کرد: سینمایی که فاقد فحشا باشد را می‌توانیم بگوییم سینمای دینی که به روز شده اما برای آن باید چارچوب خاصی را پیدا کرد که متاسفانه هنوز نتوانستیم این چارچوب را پیدا کنیم.
شرف‌الدین به سخن علامه جعفری اشاره کرد و افزود: اگر مطلبی را در جایی دیدی که آن با میزان عقل جور درآمد بدان که آن مطلب درست است.
وی اظهار کرد: حضرت امام خمینی هم میزان‌های عقلی، تکنیکی، ساختاری و الزامات سینما را پذیرفته بودند و کار ما این است که جزئیات آن را با مسایل دینی تطبیق دهیم.
انتهای پیام/ر30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول