اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رجبی‌دوانی:

کشف حقیقت مهمترین مولفه هنر دینی و اصیل است

خبرگزاری فارس: مورخ و پژوهشگر علوم و معارف قرآنی گفت: کشف حقیقت مهم‌ترین مولفه هنر دینی و اصیل است.

کشف حقیقت مهمترین مولفه هنر دینی و اصیل است
 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، محمدحسین رجبی‌دوانی در آیین اختتامیه نخستین جشنواره منطقه‌ای امام حسین (ع) در تبریز اظهار کرد: هنر بر عواطف و احساسات استوار است و  براین اساس تاثیرگذاری و جذابیت آن بیشتر بوده و تبیین وقایع با ابزار هنر موجب ماندگاری آن می‌شود.
وی گفت: هنر دینی به معنای هنر کشف حقیقت بوده و یک اثر ارزشمند همانند تابلوی عصر عاشورای استاد فرشچیان می‌تواند تاثیری وسیع داشته باشد.
دوانی تاکید کرد: تبعیت از امامت و ولایت عامل هدایت و نجات در دنیا و آخرت است و بزرگ‌ترین عبادت و خدمت که رضای خدا را جلب می‌کند خدمت به ساحت مقدس ائمه معصومین (ع) در عرصه‌های مختلف است.
رجبی گفت: بر این اساس هنری متعالی است که از زوایای مختلف به دین و ائمه (ع) می‌پردازد و نشر مکاتب اهل بیت با زبان هنر بسیار زیباست و از این حیث اهمیت بیشتری می‌یابد.
وی همچنین با اشاره به جایگاه و شان ائمه اطهار(ع) و تبیین قیام عاشورا تاکید کرد: مداحان و مدیحه‌سرایان در خلق آثار خود از موسیقی غربی تقلید نکنند، چرا که با نوآوری و استفاده از موسیقی حلقی می‌توان بالاترین تاثیرات معنوی را در جامعه دینی ایجاد کرد.
در بخش پایانی این جشنواره از 72 هنرمند در رشته‌های مختلف و همچنین فیروز زیرک کار، سید مسعود نقیب، داوود عزیزی، مقصود پوررادی، حسین حسنی افشرد که از شعرای آیینی و مداحان پیشکسوت آذربایجان‌شرقی هستند تجلیل شد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول