اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌در آستانه برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی هنری امام حسین (ع)؛

هنر متعهد باورهای دینی و عاشورایی را جلا می‌بخشد

خبرگزاری فارس: مداح و پیرغلام پیشکسوت بارگاه حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) گفت: هنر متعهد، ارزش‌ها و باورهای دینی و عاشورایی را صیقل و جلایی دوباره بخشیده و آن را در جان و روح انسان‌ها نهادینه می‌سازد.

هنر متعهد باورهای دینی و عاشورایی را جلا می‌بخشد
 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، مقصود پوررادی با اشاره به گستردگی فرهنگ عاشورایی و تاثیر آن در جامعه اظهار کرد: باورهای دینی رکن اساسی فرهنگ در جوامع انسانی است و درونمایه فرهنگ اسلامی و ایرانی نیز متاثر از عاشورا و نهضت عظیم امام حسین (ع) است.
وی افزود: مفاهیمی چون حماسه، ‌ایثار، ‌جهاد و عشق به مبداء هستی در پرتو  وقایع عاشورای حسینی تجلی یافته و در همین راستا فلسفه پویای قیام اباعبدالله الحسین (ع) در آثار هنری هنرمندان و اشعار نغز شعرا نضج می‌یابد.
پوررادی گفت: شهادت در فرهنگ قرآنی مصداق حیات جاوید است و تقدیس شهیدان در فرهنگ، هنر و ادب پایداری در میان ملت‌های مختلف سابقه‌ای طولانی دارد و در این میان حیات جاوید حسینی که در شهادت معنی یافته است، دل‌های مشتاقان را به وجد آورده و موجب آفرینش آثاری فاخر می‌شود.
وی تاکید کرد: هنر دینی، در وجه معنا و صورت معرف تعالیم و ارزش‌های دینی است و  با توجه به زبان خاص خود می‌تواند بهترین ابزار برای تبلیغ و اشاعه دین و فرهنگ عاشورایی باشد.
این مداح پیشکسوت استان با اشاره به پیشینه غنی آذربایجان و تبریز در عرصه شعر آئینی و مداحی اظهار کرد: شعرای بزرگی در این مرز و بوم ظهور کرده‌اند که به مشاهده و مکاشفه جلوات و تجلیات حق تعالی پرداخته و اشعاری سروده‌اند که هر بیت آن به مثابه گلی معطر از گلستان با طراوت حسینی است.
وی با اشاره به برگزاری سوگواره‌ها و سورواره‌هایی با محوریت امام حسین (ع) و قیام عاشورا گفت: آفرینش هر اثر فاخر ادبی و هنری که مبین ابعاد شخصیت والای امام حسین (ع) و پیام‌رسان نهضت آن امام همام باشد، عزت دنیوی و اخروی را برای خالق اثر به همراه دارد.
پوررادی تاکید کرد: در این میان هر اندازه اخلاص هنرمند بیشتر و ژرف‌تر باشد اثری که می‌آفریند ماندگارتر خواهد بود.
مقصود پوررادی پدر دو شهید دوران هشت سال دفاع مقدس و  از مداحان بنام و پیشکسوت آذربایجان‌شرقی است.
براساس این گزارش، آئین اختتامیه و معرفی نفرات برتر نخستین جشنواره فرهنگی هنری امام حسین(ع) بیست و یکم آبانماه جاری در تبریز برگزار شده و طی آن از چند تن از پیشکسوتان و پیرغلامان بارگاه اباعبدالله الحسین (ع) تجلیل خواهد شد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول