اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان توسعه سینمایی سوره:

هدف حوزه هنری جریان‌سازی در سینمای دینی است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان توسعه سینمایی سوره گفت: حوزه هنری درپی تاثیرگذاری و جریان سازی عمیق در حوزه سینمای دینی با رویکردهایی مختلف است.

هدف حوزه هنری جریان‌سازی در سینمای دینی است
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سهیل جهان بیگلری شامگاه سه‌شنبه در نشست صمیمانه با فیلمسازان و اصحاب رسانه در محل گالری اشراق اهواز اظهار داشت: امروز زمان آن فرا رسیده است که به بخش فیلم کوتاه و اقتصاد فیلم کوتاه توجه شود در دنیا تلویزیون و مراکز سینمایی به اقتصاد فیلم کوتاه کمک می‌کند.
 وی با اشاره به تاریخچه فیلم کوتاه افزود: فیلم کوتاه در ادبیات کوتاه ریشه دارد و ما باید به این اصل بازگردیم اما هنوز مدیران و مراکز دولتی ارزش فیلم کوتاه را نشناخته‌اند زیرا مخاطبان خود را نشناختند.
بیگلری تشریح کرد: حوزه هنری در سی سال گذشته بیش از 85 فیلم سینمایی بلند تولید کرد که همه آنها شاخص‌های سینمای ایران به شمار می‌آیند، این آثار علاوه بر اینکه الگویی ساختاری برای سینمای ایران به حساب می‌آیند، شاخصه‌های ملی انقلابی خود را نیز حفظ کرده‌اند و مورد استقبال تماشاگران داخلی و خارجی واقع شدند.
وی افزود: معاونت سینمایی حوزه هنری در هر سال حدود سه فیلم بلند سینمایی به عنوان الگو و شاخص سینمای ایران تولید می‌کند و حدود بیش از 50 فیلم کوتاه و مستند را در تولیدات سالانه خود دارد که در حوزه دین با سرفصل‌های دین، دفاع مقدس و خانواده هستند.
بیگلری با اشاره به جشنواره فیلم کوتاه رویش بیان کرد: امروزه به دلیل انفجار اطلاعات ایجاز در هر مقوله‌ای از جمله سینما اثر بخش‌تر است و با نگاهی که فیلم کوتاه به اعتبار تاثیرگذاری بیشتر در انتقال مفاهیم دارد جشنواره رویش امیدی برای حرکت سینما به سوی افق‌های روشن‌تر است.
وی ادامه داد: حوزه هنری به بخش سینما و فیلم‌سازان توجه زیادی دارد و با برگزاری جشنواره رویش برای گسترش سینمای دینی تلاش می‌کند.
بیگلری بیان کرد: زمینه‌سازی برای معرفی فیلم کوتاه دینی به فضای فرهنگی سینمایی کشور، دامن زدن به موضوع فیلم و معنویت در عرصه فیلم کوتاه، معرفی و شناساندن فیلم کوتاه، نگاه عمیق به فیلم‌هایی که با موضوع دین در سینماها ساخته می‌شود، تخصصی کردن نگاه فراملیتی به آثار دینی از اهداف جشنواره فیلم کوتاه رویش بود که با حضور110 فیلم از 19 کشور برگزار شد.
مدیر عامل سازمان توسعه سینمایی سوره خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، ‌دفاع مقدس و بحث خانواده،‌ از موضوعات مهم مدنظر ماست، که باید توجه به آن در سطح کارهای سینمایی بلند،‌ کوتاه، تله فیلم، سریال و غیره افزایش یابد و امید است با همیاری و مشارکت سینماگران متعهد و متخصص کشور و همکاران ستادی سازمان، حوزه هنری در ارتقای سطح کمی و کیفی سینمای ایران بیش از پیش موفق باشد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول