اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان:

مشارکت مردم سمنان در انتخابات بالای 70 درصد است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات استان سمنان، مشارکت مردم استان سمنان در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را حداقل 70 درصد اعلام کرد.

مشارکت مردم سمنان در انتخابات بالای 70 درصد است

علی‏رضا خلخالی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان درباره انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در تعیین صلاحیت‏ها، اقدامات تمام نامزدها تا دقیقه 90 بر تشخیص صلاحیت آنها تاثیرگذار بود.

وی تصریح کرد: در استان سمنان نیز در مجموع از ابتدا تا کنون درباره انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گزارش‏هایی مبنی بر وقوع تخلف به مسئولان استانداری سمنان رسیده بود؛ اما بر اساس قانون گزارشی که بتوان با آن برخورد کرد، نداشتیم.

درباره اینکه در این دوره آیا شب‏نامه یا اقدامی از این دست در استان سمنان انجام شد یا خبر، گفت: اخباری مبنی بر توزیع تعدادی شب‏نامه در شهر سمنان رسیده بود که توسط دستگاه‏های ذی‏ربط پیگیری شد.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان اضافه کرد: کمیته حقوقی و قضایی ستاد انتخابات استان سمنان مواردی از این دست را بررسی می‏کند؛ اما آنچه مهم بوده، این است که رسیدگی‏ها باید بر اساس مستندات قانونی باشد.

خلخالی با بیان اینکه در انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی به چند دلیل مهم شاهد افزایش حضور مردم در صحنه انتخابات خواهیم بود، در تشریح این دلایل چنین اظهار داشت: استان سمنان دارای مردمی فهیم، باسواد، با اعتقادی محکم به مبانی دینی و ولایت‏مدار است که همواره در چارچوب نظام و ولایت هستند.

وی تصریح کرد: این ویژگی‏ها نشانه‏های محکمی است تا مردم این خطه هر گاه که احساس کنند، نظام اسلامی به حضور آنها نیاز دارد و باید از انقلاب خود دفاع کنند، وارد صحنه ‏شوند و تجربه نیز نشان داده است که این مردم همواره پای کار بوده‏اند.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: انتخابات در حقیقت یک عرصه مهم سیاسی تلقی می‏شود و مشارکت مردم در پای صندوق‏های اخذ رای به نوعی دفاع از انقلاب است و مردم نیز با این تشخیص و با بصیرت خود همواره مشارکت خوبی در انتخابات گذشته داشته‏اند.

خلخالی بیان کرد: حضور سیاسی مردم در این دوران در صحنه‏های انتخاباتی بسیار عالی بوده است؛ گرچه عملکرد دولت نیز در افزایش یا کاهش مشارکت‏ها تاثیرگذار است اما انتظار ما در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز این است که مردم قدرشناس استان سمنان بیش از ادوار گذشته در صحنه انتخابات حضور داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به برخی اقدامات که زمینه تشویش اذهان عمومی را فراهم می‏آورد و تنها برای جمع‏آوری رای برای کاندیدایی خاص صورت می‏گیرد، این قبیل اقدامات را نکوهش کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان سمنان افزود: اینکه امروز دائم بگوییم ما تا چه اندازه مدافع مردم هستیم و دائم شعارهایی از این دست دهیم تا از آنها برای خود رای بگیریم، درست نیست و مردم ایران اسلامی نیز در برهه کنونی به خوبی آگاه، روشن و با بصیرت هستند.

خلخالی اضافه کرد: 30 سال از زمان پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و مردم در این مدت در انتخابات متعدد شرکت کرده‏اند و آگاهی سیاسی آنها به خوبی افزایش یافته است و امروز همچون 30 سال پیش نیست و مردم مسائل را به خوبی تشخیص می‏دهند.

وی یادآور شد: مردم کشورمان در برهه کنونی دیگر تحت تاثیر این قبیل سخنان نیستند و خود با بصیرت و بینش سیاسی که دارند، تصمیم‏گیری می‎کنند.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول