اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از گلستان تا بهارستان - 184

ائمه جمعه اهل سنت گلستان: حضور در انتخابات یک تکلیف شرعی است

خبرگزاری فارس: ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان با صدور اطلاعیه‎های جداگانه‎ای حضور در انتخابات را امری واجب و تکلیف شرعی برای عموم اعلام کردند.

ائمه جمعه اهل سنت گلستان: حضور در انتخابات یک تکلیف شرعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در امور اهل سنت استان‎های گلستان و گیلان، امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس، با بیان اینکه شرکت در انتخابات امری واجب و یک تکلیف شرعی محسوب می‌شود گفت: انتخابات فرصتی برای صف‌آرایی ملت در برابر دشمن و بیانگر اتحاد ملی کشور برای دستیابی به یک هدف واحد است.

آخوند عبدالباسط نوریزاد، ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور گسترده در پای صندوق‎های رأی اضافه کرد: برخلاف برخی اظهارنظرها از هیچ کاندیدایی اعلام حمایت نکرده و کاندیدای اصلح با رأی ملت انتخاب خواهد شد.

همچنین امام جمعه اهل سنت آق قلا نیز با صدور اطلاعیه‎ای، حضور حداکثری مردم در پای صندوق‎های رأی را بیانگر اقتدار و عزت ملت بزرگ ایران در عرصه بین‎الملل خواند.

آخوند عبدالحی میرزاعلی، ادامه داد: دشمنان اسلام و نظام تمامی امکانات خود برای کمرنگ جلوه دادن نقش مردم در حکومت را بکار گرفته‌اند و حضور آگاهانه و پرشور ملت در انتخابات، اراده ملت در اداره امور کشور را اثبات خواهد کرد.

وی همچنین با تاکید بر عدم حمایت از کاندیدای خاص تصریح کرد: بر اساس فرمایش امام راحل(ره) میزان رأی ملت است و همه تابع اراده ملت خواهیم بود.

امام جمعه اهل سنت بندرترکمن نیز با صدور اطلاعیه‎ای خواستار حضور حداکثری مردم در پای صندوق‎های رأی شد.

آخوند حاج محمد عابدی کر حضور حداکثری در انتخابات را مانع دستیابی دشمن به اهداف پلیدش خواند و اضافه کرد: مشارکت در انتخابات به معنای تعیین سرنوشت خود و فرزندانمان است و از اهمیت بسیار بالائی برخوردار است.

همچنین امام جمعه اهل سنت نگین‎شهر با دعوت از عموم مردم برای شرکت در انتخابات، هرگونه جانبداری از سوی مسئولان بر له یا علیه کاندیدایی را مورد نکوهش قرار داد.

آخوند خوجملی ابراز داشت: شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی است و نباید از آن برای تبلیغ یا تخریب افراد و گروه‎ها استفاده شود.

وی از حضور پرشور مردم در راهپیمائی 22 بهمن تقدیر کرد و گفت: مردم استان گلستان در 12 اسفندماه جاری حماسه‎ای دیگر خلق خواهند کرد.

همچنین آخوند امانگلدی حنفی امام جمعه اهل سنت خواجه نفس، آخوند محی‎الدین احمدی امام جمعه اهل سنت کلاله، آخوند ناصر قزل امام جمعه اهل سنت نقطه مرزی قازانقایه، آخوند رجب محمد حنفی امام جمعه اهل سنت سیمین‎شهر و آخوند امدادی امام جمعه اهل سنت انبارالوم هم با صدور اطلاعیه‎های جداگانه‎ای خواستار حضور یکپارچه و حداکثری مردم شیعه و سنی استان در انتخابات مجلس شدند.

انتهای پیام/ن۳۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول