اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از گلستان تا بهارستان - 172

کی‎پور: دقت و سرعت بالا از امتیازهای انتخابات الکترونیکی است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان علی‎آبادکتول گفت: دقت، سرعت بالا، کار کمتر برای عوامل اجرایی و نظارتی، سهولت رأی دادن و سلامت انتخابات از امتیازهای انتخابات الکترونیکی است.

کی‎پور: دقت و سرعت بالا از امتیازهای انتخابات الکترونیکی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‎اکبر کی‎پور بعد از ظهر امروز در جمع مردم علی‎آبادکتول با اشاره به موفقیت‎های پیاپی نظام جمهوری اسلامی در تمام عرصه‎ها که یکی از آن جلوه‎ها ساخت دستگاه انتخابات الکترونیکی است، اظهار داشت: تاریخ شهرستان علی‎آبادکتول مملو از افتخاراتی است که بخش اعظمی از آن مربوط به انقلاب ما بوده و تاریخ گواه این ماجراست.

وی ضمن وصف شور و شوق مردم در روزهای قبل از انتخابات تصریح کرد: این شهرستان شش کاندیدا دارد که اکنون در دوران تبلیغات و در فضایی آرام و دوستانه به رقابت همراه با رفاقت به سر می‎برند.

فرماندار شهرستان علی‎آبادکتول خاطرنشان کرد: تعداد 95 شعبه در سطح شهرستان قرار دارد که 61 شعبه در علی‎آبادکتول و 34 شعبه در بخش کمالان قرار گرفته که از این تعداد 65 حوزه ثابت و 30حوزه سیار است.

کی‎پور با اشاره به انجام انتخابات الکترونیکی در حوزه علی‎آبادکتول خاطرنشان کرد: در بحث انجام انتخابات الکترونیکی آموزش‎هایی به صورت تخصصی و عمومی داشته‎ایم که در بخش خصوصی برای یک‌هزار و 600 نفر اعم از افراد هیئت‎های اجرایی، نظارت، بازرسی، نیروهای نظامی و انتظامی و عوامل ستادی آموزش خصوصی برگزار کردیم.

وی در خصوص آموزش‎های عمومی که برای جامعه هدف تعریف شده است، افزود: بخشی از آموزش‎های لازم در این قسمت، به دهیاران، شوراها و دانش‌آموزان است که آنها نیز به ترویج انتخابات الکترونیکی بپردازند.

کی‌پور با تأکید بر به همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی رأی‌دهندگان در زمان رأی دادن بیان کرد: تمام مناطق علی‎آبادکتول که نیاز به ایجاد شعب اخذ رأی داشت، همچنین تمام روستاها و روستاهای کوهستانی مجهز به سیستم الکترونیکی می‎شوند.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات حوزه انتخابیه شهرستان علی‎آباد کتول نیز در این جلسه در خصوص نحوه اخذ رأی الکترونیکی افزود: این انتخابات توسط سه دستگاه ترمینال امین، ترمینال اجرا و ترمینال نظارت صورت می‌گیرد.

محمد سوخته‎سرایی اظهار داشت: بدین صورت که با تحویل کارت ملی شخص رأی‌دهنده به کاربر و نمایش مشخصات فرد، مشخصات به کاربر نظارت انتقال داده شده و پس از تأیید صحت مشخصات، کارت تعرفه صادر می‎شود.

وی ادامه داد: متقاضی با دریافت کارت تعرفه پشت دستگاه ترمینال امین قرار گرفته و پس از طی مراحل که به صورت گویا از سوی دستگاه اعلام می‎شود، فرد باید کد کاندیدای مورد نظر را به سیستم وارد کند.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات حوزه انتخابیه شهرستان علی‎آبادکتول در خصوص کلید تصحیح بر روی دستگاه گفت: در صورتی که فرد پس از انتخاب کد کاندیدای خود و دیدن تصویر وی در صفحه نمایش، متوجه شد کد کاندیدای خود را اشتباه وارد کرده است، قبل از زدن دکمه ثبت و تأیید با انتخاب این دکمه می‎تواند اشتباه خود را تصحیح کند.

وی همچنین به دکمه رأی سفید اشاره کرد که به عنوان ثبت رأی ممتنع از سوی متقاضی استفاده می‎شود.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول