اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/همگام با انتخابات مجلس نهم/

باید در راستای تحقق مردم‌سالاری دینی گام برداریم

خبرگزاری فارس: کاندیدای نهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه کهنوج، رودبار، قلعه‌گنج، منوجان و فاریاب گفت: باید در راستای تحقق بخشیدن به مردم‌سالاری دینی و خدمت خالصانه به مردم با تفکر انقلابی گام برداریم.

باید در راستای تحقق مردم‌سالاری دینی گام برداریم

محمود ذاکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهنوج اظهار داشت: دلیل ورود من به عرصه رقابت انتخابات محرومیت و عقب‌ماندگی جنوب استان کرمان است که تنها به قوانین و امکانات بودجه استان برنمی‌گردد، بلکه ضعف مدیریت حاکم بر شهرستان دلیل روشن آن است.

وی افزود: انتخابات عموما و حق انتخاب به ویژه از دستارودهای نظام مقدس جمهوری اسلامی است که این موهبت بزرگ را مدیون امام راحل و خون شهدا هستیم.

ذاکری تصریح کرد: اراده ما بر این است که با بصیرت و اطاعت از فرمان‌های مقام معظم رهبری مانند سربازی کوچک همواره پیرو و دنباله‌روی ایشان باشیم.

وی ابراز داشت: باید در راستای تحقق بخشیدن به مردم‌سالاری دینی و خدمت خالصانه به مردم و با استفاده از تفکر انقلابی و بسیجی گام مؤثری برداریم و تکلیف‌گرایی را به جای وظیفه‌گرایی حاکم کنیم.

ذاکری بیان داشت: با توجه به اینکه 70 درصد جمعیت جنوب استان کرمان را کشاروزان تشکیل می‌دهند، توجه به این قشر از جامعه باید در اولویت برنامه‌های مدیران سطوح مختلف قرار گیرد.

وی گفت: در حوزه انسانی و فرهنگی با توجه به وجود قومیت‌های مختلف، فرهنگ غنی اسلامی ایران و پیشینه درخشان در راستای حراست از آرمان‌های اسلام این مردم همواره خوش درخشیدند.

ذاکری عنوان کرد: وجود شهدا و جانبازان در سنین مختلف دلیل محکمی بر این ادعاست که در دوران انقلاب و دفاع مقدس همواره مدافع این نظام و انقلاب بودند.

وی اذعان داشت: در حوزه معادن و ذخایر زیرزمینی نیز به عنوان نمونه می‌توان به معدن تیتانیوم که بزرگ‌ترین در نوع خود در خاورمیانه است، اشاره کرد و مهم‌تر از همه ظرفیت بالقوه نیروی انسانی است که باید به فعل تبدیل شود.

ذاکری با توجه به بحث اشتغال در جنوب استان کرمان خاطر نشان کرد: باید برای جوانان این منطقه اشتغالزایی صورت گیرد، زیرا حتی افرادی که به کشاورزی مشغول هستند در بقیه فصل‌ها دچار بیکاری پنهان می‌شوند.

کاندیدای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه پنج شهرستان جنوبی استان کرمان اظهار داشت: نبود سالن‌های مجهز ورزشی، زمین چمن مناسب، خوابگاه‌های مناسب ویژه ورزشکاران، رختکن مناسب در محل استادیوم و جایگاه تماشاگران از جمله مشکلات موجود در عرصه ورزش این منطقه است.

وی با اشاره به راهکارهای مورد نظر خود برای رفع این مشکلات افزود: برای رفع مشکل بیکاری جوانان تحصیلکرده، هیچ اداره و نهادی نباید نیروی غیربومی را در شهرستان‌های جنوبی جذب کند.

ذاکری تصریح کرد: با استفاده از قدرت مجلس و حذف فاصله میان مدیران شهرستان‌ها با مراکز تصمیم‌گیری در سطح وزارتخانه‌ها مشکل معادن و صنایع تبدیلی برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های کشاورزی رفع می‌شود.

وی ابراز داشت: وجود جمعیت کثیری از اتباع خارجه در منطقه جنوب موجب شده است تا بسیاری از ظرفیت‌های شغلی اشغال شود که باید این امر ساماندهی و منطقه متناسب با ظرفیت خود پذیرای آنها باشد.

ذاکری بیان داشت: عبور خط لوله‌ گاز از این منطقه فرصت مناسبی برای ایجاد شرکت‌های پتروشیمی در راستای اشتغالزایی و توسعه منطقه است.

وی گفت: وجود معدن تیتانیوم که مورد توجه جدی واقع نشده است و بهره‌برداری از آن قابل توجه نیست، می‌طلبد با رایزنی با وزارت صنعت، معدن و تجارت از حالت آزمایشی خارج شود تا فرصت جذب هزاران نیروی کار فراهم شود.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول