اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی:

انتخابات به فعلیت رساندن نظام مردم‌سالاری دینی است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی گفت: انتخابات مبنای مشروعیت اجتماعی و به فعلیت رساندن نظام مردم‌سالاری دینی است.

انتخابات به فعلیت رساندن نظام مردم‌سالاری دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان‌رضوی، محمد غفاری اظهار کرد: انتخابات در نظام اسلامی یک پدیده چندوجهی است که باید به آن توجه داشت.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی افزود: انتخابات از دیدگاه کلام و فقه در دین اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است چرا که در زمان انبیاء(ص) و ائمه معصومین(ع)، مردم در تشکیل حکومت دینی نقش صد درصدی داشتند.

غفاری ادامه داد: براساس این دیدگاه، انتخابات مبنای مشروعیت اجتماعی و به فعلیت رساندن نظام مردم‌سالاری دینی است.

وی گفت: از نظر فقهی تمام مراجع عظام و فقها، به ویژه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری شرکت در انتخابات را واجب دانستند.

غفاری انتخابات را از منظر قانون نیز امری مهم و حیاتی عنوان کرد و گفت: براساس اصل 60 قانون اساسی اداره کشور باید به اتکای آرای عمومی مردم انجام شود.

وی تصریح کرد: انتخابات از منظر سیاسی اصلی‌ترین منبع قدرت نرم نظام است و سبب تقویت آن در مقابل نظام سلطه و تحریم‌ها می‌شود و تقویت اقتدار و امنیت ملی را به دنبال دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی گفت: از دیدگاه بین‌المللی نیز انتخابات عامل بازدارنده در مقابل تهدیدات دشمنان و انواع تحریم‌ها است و نیز سبب معرفی الگوی مردم‌سالاری دینی به دنیا و بیداری اسلامی می‌شود.

غفاری اظهار کرد: انتخابات دارای چهار رکن شامل کاندیداها، ناظران و مجریان، جریان‌های فکری و سیاسی و مردم است که برای برگزاری هر چه پرشورتر و سالم‌تر انتخابات هر یک از ارکان چهارگانه باید به وظایف خود عمل کنند.

وی افزود: استراتژی مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران در تمام سطوح در قبال انتخابات حضور گسترده، قانون‌مداری، عدالت‌محوری و صیانت از آرای مردم است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی خطاب به کاندیداها گفت: حفظ شأن نظام و مجلس، قانون‌مداری، سیاه‌نمایی نکردن و در عین حال نقد منصفانه، استفاده نکردن از نماد خاص، وابسته نبودن به کانون‌های قدرت و ثروت، دامن نزدن به اختلافات قومی و مذهبی به ویژه در مناطق تلفیقی و زیر سؤال نبردن اصل انتخابات از جمله مواردی است که باید به آن توجه داشت.

غفاری استراتژی دشمن را تلاش برای کاهش مشارکت مردم، تبدیل انتخابات به چالش‌های امنیتی و القای ناکارآمدی نظام در ارائه الگوی نظام مردم‌سالاری دینی برای بیداری اسلامی دانست.

وی در ادامه از آمادگی صد درصدی تمام امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شامل نیروهای انسانی، امکانات ترابری زمینی و هوایی، امکانات ارتباطی ثابت و سیار و امکانات اخذ رأی در استان خبر داد و اظهار داشت: بیش از 54 هزار نفر در مراحل چهارگانه انتخابات شامل اجرا، نظارت، بازرسی و حفاظت مشارکت دارند. 

رئیس ستاد انتخابات استان گفت: تعداد شعب اخذ رأی برای دو انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سومین میان دوره‌ای چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری 6 هزار و 118 شعبه است که 2 هزار و 109 شعبه سیار و 4 هزار و 9 شعبه ثابت است.

انتهای پیام/س30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول