اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

فزونی پرونده‌ها در دستگاه قضا بحران جامعه را سبب می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: ورودی فراوان پرونده‌ها به دستگاه قضایی تبعات منفی و بحران‌زایی در سرنوشت افراد و جامعه دارد.

فزونی پرونده‌ها در دستگاه قضا بحران جامعه را سبب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از مدیریت روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان اردبیل، غلامعلی رضایی در همایش علمی ـ کاربردی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در اردبیل اظهار داشت: در شرایط کنونی، پیشگیری از وقوع جرم اولویت‌دارتر از پیشگیری در حوزه بهداشت است.

وی در ادامه به آمار بالای ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی و تبعات منفی این بحران در سرنوشت افراد و جامعه اشاره کرده افزود: پیش‌بینی، مقدمه پیشگیری است.

این مسئول ادامه داد: در بحث جرایم متاسفانه قوه قضائیه با معلول‌ها سر و کار دارد در حالی که از بین بردن علت‌ها و پیشگیری از بروز جرم و آسیب، عمدتاً در اختیار و مربوط به وظایف سایر دستگاه‌ها و قوا است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با تاکید به عزم و اراده ملی برای پیشگیری از وقوع جرم و با قدردانی از دستگاه‌های عضو شورای پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی استانی و شهرستانی به ویژه حضور تاثیرگذار استاندار اردبیل در این حوزه و پیگیری‌ها و حمایت‌های لازم، اقدامات تشکیلات قضایی استان اردبیل در بحث پیشگیری از جرایم و کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم را تشریح کرده، تقویت شوراهای حل اختلاف، واحدهای مصالحه و استفاده از مددکاران و روانشناسان در کنار محاکم را از اهم اقدامات انجام یافته دانست.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود به تاثیر و اهمیت پیشگیری فرهنگی از آسیب‌ها و جرایم اشاره کرد و گفت: توسعه و امنیت در تمام حوزه‌ها وابسته به مقوله مهم فرهنگ است و هر چه به فرهنگ عمومی و مسایل فرهنگی و دینی توجه شود، مشکلات، ناهنجاری‌ها، آسیب‌ها و جرایم کاهش خواهند یافت.

وی تقوا و خدا ترسی را عامل مهم و کارساز پیشگیری از هرگونه کج‌روی‌ها عنوان کرد و ابراز داشت: ناظر دیدن و ناظر دانستن خداوند در لحظه لحظه امور زندگی، بالاترین پیشگیری برای هر انسان است.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول