اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فریمان:

تنها هیجانی که بحران نمی‌آفرید شور حسینی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه فریمان با بیان اینکه تنها هیجانی که بحران نمی‌آفرید شور و هیجان حسینی است، گفت: عزاداری اهل بیت(ع) سبب حفظ مکتب تشیع شده است.

تنها هیجانی که بحران نمی‌آفرید شور حسینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، حجت‌الاسلام سیدابوالفضل طباطبایی اشکذری ظهر امروز در جمع هیئت امنای هیئات و مجامع مذهبی نیشابور در مسجد باقرالعلوم(ع) این شهر اظهار داشت: زنجیر زدن تاریخ مستندی ندارد، البته من زنجیرهای معمولی را نهی نمی‌کنم اما سینه‌زنی دارای تاریخ مستندی است.

وی با اعتقاد به اینکه، عزاداری امام حسین(ع) بازخوانی خاطرات زندگی بشر است، افزود: عزاداری اهل بیت(ع) سبب حفظ مکتب تشیع شده است اما سینه‌زدن یک بخش کار است و بخش دیگر آن، آشنایی مردم با دین است.

وی معتقد است: از پیامدهای هیئت مذهبی این است که ارتباط عمیق عاطفی بین مردم و رهبران آن مکتب ایجاد می‌کند.

امام جمعه فریمان با بیان اینکه اگر رهبر را دوست داریم باید در انتخابات شرکت کنیم، تصریح کرد: امروز نظام اسلامی ما ماندگاری دارد، چون مردم عاشق رهبر این نظام هستند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: ارزش هیئات مذهبی بر این است که کسی که از هیئت بیرون می‌آید اطلاعاتی بر اطلاعات گذشته او اضافه شود.

امام جمعه فریمان با بیان اینکه تنها هیجانی که بحران نمی‌آفرید شور و هیجان حسینی است، خاطرنشان کرد: از ارزش‌های هیئت مذهبی این است که هیئات ما خدا محور باشند.

وی گفت: عزاداری برای اهل بیت(ع) تاریخی به بلندای آفرینش بشریت دارد و همه مکاتب از شیعه و اهل تسنن و مکاتب دیگر همگی در تاریخ عزاداری با اهل بیت(ع) شریک هستند.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول