اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیرجند:

بحران معنویت افزایش جرم و جنایت را در پی داشته است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بیرجند با بیان اینکه ما امروز در عصری قرار داریم که مردم با بحران معنویت روبه‌رو هستند، گفت: این مسئله سبب افزایش میزان جرم و جنایت در سطح جوامع شده است.

بحران معنویت افزایش جرم و جنایت را در پی داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام علی رضایی بیرجندی عصر امروز در کارگاه دو روزه علمی و کاربردی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم خراسان جنوبی اظهار داشت: اساسی‌ترین مسائل پیشگیری از وقوع  جرم در مباحث قرآن قرار دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: پیشگیری از وقوع جرم علمی است که موارد مجرمانه را مورد بررسی قرار می‌دهد تا راهکارهای مناسب برای جلوگیری از وقوع این اعمال در سطح جامعه ارائه شود.

* عوامل محیطی در وقوع جرم موثر است

امام جمعه بیرجند عوامل محیطی را در وقوع جرم موثر دانست و اظهار داشت: در دین مبین اسلام دستورالعمل‌های زیادی برای انتخاب محیط زندگی وجود دارد که این موارد نشان‌دهنده این است که اسلام به همه این موارد برای جلوگیری از وقوع جرم توجه داشته است.

رضایی بیرجندی ادامه داد: ضعف اعتقادی عامل مهمی در راستای افزایش میزان جرم و جنایت است که باید در عوامل پیشگیرانه از وقوع جرم مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: صاحب‌نظران غربی جرم را یک پدیده طبیعی در سطح جامعه می‌دانند که این مورد تأیید مبانی دین اسلام نیست.

* باید زمینه عدالت اجتماعی در جامعه فراهم شود

امام جمعه بیرجند اظهار داشت: برای پیشگیری از وقوع جرم باید زمینه عدالت اجتماعی در جامعه فراهم شود.

رضایی بیرجندی تقوی را بهترین عامل پیشگیری از وقوع جرم دانست و گفت: اگر زمینه توسعه مفاهیم دینی در جوامع فراهم شود عامل مهمی در پیشگیری از وقوع جرم را در جامعه پیاده‌سازی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در جامعه اسلامی باید با نگاه مثبت به وقایع نگاه شود و به همه نیازهای مردم پاسخ داده شود تا زمینه وقوع جرم کاهش داده شود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول