اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت شهرستان جم خبر داد

جمع‌آوری بهداشتی زباله‌ در تمام روستاهای شهرستان جم

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت شهرستان جم از جمع‌آوری بهداشتی زباله‌ در تمام روستاهای شهرستان جم خبر داد.

جمع‌آوری بهداشتی زباله‌ در تمام روستاهای شهرستان جم

به گزارش خبرگزاری فارس از جم رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم در آیین معرفی مدارس منتخب مروج سلامت شهرستان جم اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان جم از همه ظرفیت و توان خود برای بهبود شاخص‌های بهداشتی و درمانی بهره می‌برد و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

احمد قاسمی افزود: در سال‌های گذشته شاهد افزایش امکانات بهداشتی و درمانی در مدارس و اماکن عمومی بوده‌ایم و این امر در گسترش سلامت جامعه بسیار تاثیرگذار است.

وی با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی مطلوب در روستاها در جم اذعان داشت: هم‌اکنون شاهد جمع‌آوری بهداشتی زباله در تمام روستاهای این شهرستان هستیم و سایر خدمات نیز افزایش یافته است.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان جم با ارائه توضیحاتی درباره کلیات طرح مدارس مروج سلامت و همچنین مشکلات عمده‌ای که در ارتباط با وضعیت سلامت دانش‌آموزان در مدارس سطح شهرستان قابل مشاهده است خاطر نشان کرد: امیدوار هستیم با همکاری دوجانبه‌ای که با اداره آموزش و پرورش شهرستان خواهیم داشت، بتوانیم به هدف نهایی مورد انتظار خود در میان دانش‌آموزان و اولیاء این مدارس برسیم.

قاسمی تصریح کرد: ترویج برنامه‌های آموزش بهداشت، توسعه شبکه داوطلبان سلامت، اصلاح الگوی تغذیه سالم، ورزش و تحرک فیزیکی، اصلاح الگوی بهداشت محیط مدرسه و ... از مهم‌ترین برنامه‌ها در مدارس مروج سلامت است و باید به گونه‌ای عمل کنیم که این مدارس را به عنوان الگوی ارتقاء سلامت به جامعه خود معرفی کنیم.

وی در ادامه نسبت به معرفی کلیات طرح و اجزای ۸گانه ارتقاء سلامت در این مدارس پرداخت و راهکارهای لازم را ارائه کرد.

کارشناسان آموزش بهداشت، تغذیه، بهداشت روان و محیط شهرستان نیز در این نشست نسبت به توضیح چگونگی اصلاح مواردی که باید در این مدارس مورد توجه قرار گیرد و نحوه تکمیل چک‌لیست‌های ارزیابی ممیزی توضیحاتی ارائه دادند.

در این آیین تعدادی از مدیران مدارس ابتدایی منتخب اجرای طرح مذکور، ضمن دریافت کتب و دستورالعمل‌های مربوطه، آموزش‌های مورد نظر را نیز فرا گرفتند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول