اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

15 اسفند

نظارت بر فرآورده‌های دامی در شهرستان محلات اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان محلات از اجرای طرح نظارت بر فرآورده‌های خام دامی ویژه ایام نوروز خبر داد.

نظارت بر فرآورده‌های دامی در شهرستان محلات اجرا می‌شود

عباس رادمهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این طرح از 15 اسفندماه تا 15 فروردین ماه و به منظور تامین سلامت غذایی شهروندان به اجرا در می‌آید.

وی تصریح کرد: در این طرح تمام مراکز تولید، عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی اعم از قصابی‌ها، کشتارگاه‌‌ها، رستوران‌ها توسط دو اکیپ نظارتی مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرند.

به گفته وی بازرسان این شبکه طی دو شیفت از ساعت هشت صبح تا 14 بعد از ظهر و 16 عصر تا 20 شب کار نظارت بر نحوه توزیع فرآورده‌های خام دامی را بر عهده دارند.

مدیر شبکه دامپزشکی شهرستان محلات با اشاره به شرایط گوشت سالم و بهداشتی گفت: گوشت قرمز سالم و بهداشتی دارای مهر دامپزشکی بوده و به وسیله ماشین سردخانه‌دار از کشتارگاه دام به مغازه‌ها حمل می‌شود که در غیر این صورت مورد تایید مراکز بهداشتی و دامپزشکی نیست و شهروندان باید از خرید آن پرهیز کنند.

رادمهر افزود: اکثر فروشندگان برای صرفه‌جویی در مصرف برق اقدام به خاموش کردن یخچال و بیرون گذاشتن گوشت‌ها می‌کنند که نگهداری گوشت خارج از یخچال به علت فسادپذیری آن خلاف مقررات بهداشتی بوده و ممنوع است.

وی با بیان اینکه رنگ طبیعی گوشت تازه قرمز روشن بوده و تیرگی و هرگونه تغییر رنگی نشانه فساد آن است بیان داشت: گوشت تازه فاقد هرگونه بوی غیر طبیعی مثل بوی ترشیدگی و تعفن است.

به گفته وی گوشت مرغ تازه نیز باید در کیسه‌های پلاستیکی که بر روی آن اطلاعات مربوط به کشتارگاه یا مرکز بسته‌بندی، تاریخ بسته‌بندی و ثبت 48 ساعت پس از تاریخ قید شده نوشته شده باشد، عرضه شود.

انتهای پیام/ن۳۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول