اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی خبر داد

حمایت از توسعه صنعت بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: دامپزشکی از توسعه صنایع بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی حمایت می‌کند.

حمایت از توسعه صنعت بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی، بهراد زندیه در بازدید از چند واحد بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی و کارخانجات خوراک دام و طیور در شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی تبریز اظهار کرد: ما بر اساس سیاست سازمان دامپزشکی کشور با تمام توان از توسعه صنایع بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی و صنایع وابسته به دامپزشکی حمایت می‌کنیم.

وی گفت: توسعه صنعت بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی علاوه بر ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، یک عامل محافظ و نگهداری‌کننده است که مواد غذایی را در برابر صدمات فیزیکی و آلودگی طی حمل ‌و نقل، نگهداری و توزیع جلوگیری کرده و موجب افزایش کیفیت، ماندگاری و سلامت محصول می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی، افزایش کیفیت محصولات و فرآورده‌های خام دامی را در بازارهای جهانی از نیازها و اولویت‌های صادراتی دانست.

زندیه اظهار داشت: کارخانجات خوراک دام و طیور استان با رعایت اصول GMP و دستورالعمل‌های دامپزشکی می‌توانند نقش تاثیرگذاری را در تغذیه سالم دام و طیور داشته و در نتیجه سبب شوند تا محصولات استحصالی از این دام‌ها نیز با کیفیتی مطابق استانداردهای جهانی در بازارهای مصرف عرضه شود.

وی افزود: بر اساس قانون، دامپزشکی متولی نظارت بهداشتی بر تمام مراحل تولید، واردات، صادرات و توزیع فرآورده‌های خام دامی و نهاده‌های مرتبط است.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت مطلوب کارخانجات بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی و  تولید خوراک دام و طیور استان افزود: این وضعیت مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی کارشناسان اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان، همت مسئولان فنی و بهداشتی دامپزشکی و اراده مدیران این واحدها است و در حال حاضر 15 واحد بسته‌بندی فرآورده خام دامی و 20 کارخانه خوراک دام و طیور،آبزیان دارای پروانه بهداشتی دامپزشکی و تحت نظارت این اداره کل مشغول فعالیت هستند. 

در این بازدیدها مدیرکل دامپزشکی استان به بررسی مشکلات مسئولان فنی و مدیران این واحدها پرداخته و دستورات مقتضی را برای حل مشکلات را صادر کرد.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول