اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دامپزشکی خراسان رضوی:

هیچ هورمونی در تولید فرآورده‌های خام دامی استفاده نمی‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فنی دامپزشکی خراسان رضوی گفت: برخلاف تصور برخی از شهروندان، در تولید فرآورده‌های دامی هیچ هورمونی استفاده نمی‌شود.

هیچ هورمونی در تولید فرآورده‌های خام دامی استفاده نمی‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی جواد اعلمی اظهار داشت: آنچه که در دامداری‌ها و مرغداری‌ها در حال استفاده است آنتی‌بیوتیک است که زیر‌نظر دامپزشک واحد تولیدی استفاده می‌شود و میزان آن نباید از حد مجاز بالاتر برود.
وی افزود: استفاده از هورمون‌ها به دلیل قیمت بالای آن‌ها و عدم تاثیر مناسب برای تولیدکنندگان مقرون به صرفه نیست.
اعلمی به ظرفیت مناسب استان در زمینه تولید مرغ بدون مصرف آنتی‌بیوتیک در طول دوره پرورش اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 28 واحد متقاضی صدور پروانه بهره‌برداری بهداشتی برای تولید این محصول هستند و تا‌کنون در استان خراسان رضوی پس از بررسی‌های فنی صورت گرفته توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان تعداد شش واحد موفق به کسب پروانه بهداشتی شده‌اند که محصولات آنها در حال حاضر در حال عرضه در بازارهای مصرف است.
اعلمی یادآور شد: خوشبختانه در کشور ما هیچ شکلی از هورمون به منظور افزایش تولید استفاده نمی‌شود و علت به وجود آمدن این نگرانی فزاینده،کوتاهی در اطلاع‌رسانی صحیح، ارائه سوژه‌های غیرمستند و غیرعلمی بخصوص در سطح برخی رسانه‌ها و گاهی اوقات اظهارنظرهای غیر‌کارشناسی است.
 وی تصریح کرد: این نگرانی در حوزه تولید مرغ گوشتی بیشتر مورد توجه رسانه‌ها و به تبع آن مردم بوده و در این راستا با اطمینان کامل می‌توان اظهار کرد که در حال حاضر هیچ موردی از پرورش ماکیان و طیور گوشتی و همچنین تولید تخم‌مرغ و فرآورده‌های مرتبط به آن با استفاده از هورمون‌های استروئیدی و هورمون‌های رشد گزارش و مشاهده نشده و گزارشی نیز از وجود این هورمون‌ها به طور قانونی یا قاچاق در داخل زنجیره داروهای دامی کشور و یا خارج آن وجود ندارد.
وی یادآور شد: از ابتدای تولید مرغ بدون مصرف آنتی‌بیوتیک در طول دوره پرورش در سال 1388 تا شهریورماه سال‌جاری در استان به طور تقریبی یک میلیون و 45 هزار قطعه مرغ به وزن 2090تن و جوجه‌کبابی بدون آنتی‌بیوتیک به تعداد357 هزار قطعه به وزن 428 تن در استان تولید شده است.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول