اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی خبر داد

ترانزیت 10 هزار تن فرآورده‌های دامی از بازرگان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: امسال 10 هزار تن انواع فرآورده‌های دامی از مرز بازرگان به کشورهای منطقه ترانزیت شده است.

ترانزیت 10 هزار تن فرآورده‌های دامی از بازرگان
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از دامپزشکی آذربایجان غربی، شهرام دیلمقانی اظهار داشت: این میزان از فرآورده‌های دامی از مرز بازرگان به شش کشور آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، عراق، افغانستان و منطقه آزاد کیش ترانزیت شده است.
وی افزود: این اقدام در راستای ایفای نقش کلیدی جمهوری اسلامی ایران به عنوان پل اقتصادی کشورهای غربی و ممالک آسیایی در قالب ترانزیت بین کشوری کالاها انجام شد.
دیلمقانی ادامه داد: برای انجام کنترلهای بهداشتی، 10 نوع فرآورده های دامی به وزن کلی بیش از 10 هزار و 587 تن از کشورهای ترکیه، اسپانیا، آمریکا، برزیل، آلمان، مصر، اکراین و اتریش وارد کشور شده و پس از بازدیدهای بهداشتی محموله ها در محل قرنطینه مرزی بازرگان و صدور گواهینامه ترانزیت شدند.
وی در ادامه از جابجایی بیش از 22 هزار و 433 تن و 530 کیلو گرم فرآورده‌های دامی از استان به 19 استان کشور طی این مدت خبر داد و تصریح کرد: امسال مرغ زنده و گوشت مرغ، گوشت گاو و گوسفند، عسل، شیر، ماهی، پودر گوشت، آلایش خوراکی و غیر خوراکی و پی خام به سایر استان‌ها صادر شد.
این مسئول اضافه کرد: 48 هزار 546 جلد پوست خام گاوی و گوسفندی و تبلوی گاوی، 49 هزار و 204 راس دام زنده گاو، گوساله، گوسفند، بز و اسب، یک میلیون، 456 هزار و 150 عدد بچه ماهی و تخم چشم زده، 143 هزار و 960 کندوی زنبور عسل، 854 تن نهاده دامی از آذربایجان غربی به سایر استان‌ها صادر شده است.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: 18هزارو 160رشته روده، 84 میلیون و 800 هزار و 854 عدد تخم مرغ نطفه دار، 12میلیون و847 هزار و 582 قطعه جوجه یک روزه و 20 هزار و227 تن تخم مرغ خوراکی پس از بازرسیهای بهداشتی و قرنطینه ای لازم و صدور گواهی حمل بهداشتی به استانهای خوزستان، تهران، اردبیل، قزوین، آذربایجان شرقی، همدان، قم، کرمانشاه، یزد، فارس، کردستان، سیستان و بلوچستان، البرز، مرکزی، زنجان، گیلان، مازندران، خراسان رضوی، اصفهان و صادر شده است.
انتهای پیام/ی20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول