اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت بازرسی انتخابات کردستان اعلام کرد

نظارت 1200 بازرس بر انتخابات کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت بازرسی استان کردستان از فعالیت بیش از هزار و 220 بازرس در قالب 29 هیئت بازرسی در انتخابات در این استان خبر داد.

نظارت 1200 بازرس بر انتخابات کردستان

موسی مرادیانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: این افراد در قالب بازرس، سربازرس و بازرس ویژه بر روند انتخابات نظارت دارند و گزارش‌های مربوط به تخلفات را به هیئت استان و در نهایت به هیئت مرکزی ارسال می‌کنند.

به گفته رئیس هیئت بازرسی انتخابات کردستان، هیئت‌های بازرسی در 10 شهرستان و 18 بخش در قالب هیئت‌های سه نفره تشکیل شده و به روز تخلفات مربوط به کاندیداها را به هیئت استان گزارش می‌کنند.

مرادیانی با عنوان اینکه برای هر صندوق اخذ رأی یک بازرس وجود دارد، خاطرنشان کرد: به ازای هر 10 صندوق یک سربازرس و در کل 30 بازرس ویژه نیز در روز انتخابات نظارت داشته و تخلفات را ثبت خواهند کرد.

وی تبلیغ زودهنگام کاندیداها، خرید و فروش آرا، تطمیع، تخریب کاندیداهای دیگر و برگزاری محافل غیررسمی را از جمله تخلفات در ایام انتخابات ذکر کرد و گفت: تمامی این موارد توسط بازرسان رصد و در قالب گزارشاتی به هیئت بازرسی مرکزی ارسال می‌شود.

به گفته مرادیانی، تخلفات کاندیداها در عملکرد آنان تاثیرگذار است به طوری که اگر در پرونده  کاندیداهای منتخب تخلفاتی ثبت شده باشد در تایید صلاحیت و اعتبارنامه وی تاثیر منفی خواهد داشت.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات کردستان خاطرنشان کرد: برخی از تخلفات جنبه حقوقی دارد و پرونده متخلفان به مراجع قضایی ارسال می‌شود.

مرادیانی تعیین هیئت اعضای هیئت‌های بازرسی و به ویژه هیئت استانی را بر اساس سوابق، تجربه و معتمد بودن آنها خواند و تصریح کرد: این اعضا در زیرمجموعه خویش دارای بیشترین نیرو هستند که از آنها در قالب بازرسان استفاده می‌شود.

گفتنی است؛ موسی مرادیانی معاون منابع انسانی استاندار رئیس هیئت بازرسی و طیب قدیمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، ابراهیم حسن‌نژاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی، خسرو ساکی مدیرکل آموزش و پرورش و مهدی ارشادی مسئول رسیدگی به شکایات استانداری هیئت بازرسی استانی انتخابات کردستان را تشکیل می‌دهند.

استان کردستان با 10 شهرستان و بیش از یک میلیون و 448 هزار نفر جمعیت دارای شش کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول