اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام ستاد مقابله با تخلفات انتخاباتی دادگستری فارس:

نامزد انتخاباتی باید در قانون‌گرایی الگو باشد

خبرگزاری فارس: قائم مقام ستاد پیشگیری و مقابله با جرائم و تخلفات انتخاباتی دادگستری فارس گفت: کسانی که قرار است در مسند رفیع وضع قوانین قرار گیرند باید در تبعیت از قوانین الگوی آحاد جامعه باشند.

نامزد انتخاباتی باید در قانون‌گرایی الگو باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، احمد رحمانیان اظهار داشت: رعایت اصول اخلاق انتخابات از جمله صداقت و درستی در اندیشه و گفتار، پرهیز از فریب افکار عمومی، در اولویت دانستن مصالح عمومی و ملی نظام به منافع شخصی و گروهی، اثبات توانمندی‌های خود و عدم تخریب سایر داوطلبان و احزاب، پرهیز از زیاده‌روی و اسراف در تبلیغات و همچنین حفظ هوشیاری تبلیغاتی در راستای خنثی کردن توطئه‌های مخالفان نظام، از جمله نشانه‌های رشدیافتگی بالندگی سیاسی و اجتماعی داوطلبان است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس افزود: به منظور حفظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقابله با توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی مانند سایر انتخابات گذشته با شور و شکوه گسترده در روز برگزاری انتخابات در محل صندوق‌های اخذ رأی حاضر و به نامزدهای مورد نظر خود با بصیرت و آگاهی و به دور از تعصبات قومی و محلی رأی می‌دهیم.

رحمانیان تصریح کرد: ستادهای پیشگیری و مقابله با جرائم و تخلفات انتخاباتی این استان با محوریت مراجع قضایی و با حضور تمام مسئولان امنیتی، انتظامی، نظامی، اجرایی، سیاسی و فرهنگی مرتبط با انتخابات در مرکز این استان و تمام شهرستان‌ها فعال است و با برنامه‌های مدون در حوزه پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در سه مرحله قبل، حین و پس از انتخابات پیش بینی‌هایی صورت گرفته است.

وی در ادامه گفت: امیدواریم انتخابات پیش رو، انتخاباتی سالم و با شکوه و با کمترین تخلفات و جرائم انتخاباتی باشد.

معاون دادستان شیراز همچنین به بیان مهمترین تخلفات اعلامی به ستادهای پیشگیری و مقابله با جرائم و تخلفات انتخاباتی پرداخت و خاطرنشان کرد: تبلیغات زودهنگام و خارج از مهلت قانونی، نصب هرگونه اعلامیه، عکس، پوستر، پلاکارد و پارچه تبلیغاتی ثبت شده و نسبت به پیگرد قانونی آن اقدام می‌‌شود.

وی گفت: متخلفان در هر مرحله به شعب ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی معرفی می‌شوند.

رحمانیان ابراز داشت: نمادهای دیگر تخلفات تبلیغاتی راه‌اندازی کاروان‌های تبلیغاتی، پاره و معدوم یا مخدوش کردن آگهی‌های تبلیغاتی رقبای انتخاباتی در ایام قانونی تبلیغ و استفاده از بلندگوهای ثابت و سیار، ویدئو و تلویزیون‌های تبلیغاتی در خارج از محیط‌های سخنرانی ستاد است.

قائم مقام ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی تصریح کرد: فعالیت کارمندان در ساعات اداری، استفاده از وسایل وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی و مؤسسات وابسته، شهرداری‌ها و شرکت‌های وابسته و نهادها و مؤسسات استفاده کننده از بودجه عمومی و نهادهایی که دارایی آنها از اموال عمومی بوده، ممنوع است.

رحمانیان خاطرنشان کرد: نشریات و مطبوعات متعلق به سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و ادارات و نهادها نیز مشمول همین قانون بوده و حق تبلیغ برای نامزدهای انتخاباتی را ندارند.

این مقام قضایی خطاب به نامزدهای انتخاباتی گفت: از هتک حرمت و حیثیت نامزدهای انتخاباتی و هر امری که باعث اخلال و یا تهدید در امر انتخابات می‌شود پرهیز کنند.

رحمانیان تصریح کرد: مطابق قانون نامزدهای انتخاباتی می‌توانند در هر یک از مراکز بخش، شهر، شهرستان و در شهرهای بزرگ که دارای چند منطقه شهرداری است، فقط یک ستاد تبلیغاتی برادران و یک ستاد خواهران داشته باشند.

وی از عموم مردم خواست تا در صورت مشاهده تخلفات انتخاباتی با شماره تلفن 6483529-0711 تماس یا به ستاد پیشگیری و مقابله با جرائم و تخلفات انتخاباتی واقع در خیابان عفیف آباد نبش کوچه 18 و در شهرستان‌ها با ستادهای پیشگیری مستقر در دادگستری تمام شهرستان‌ها مراجعه کنند.

انتهای پیام/غ30

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول